Dzieje się na budowie wielkiej poznańskiej inwestycji. Są pierwsze belki. Najdłuższe mają 40 metrów i ważą 21 ton!
Są transportowane od początku grudnia w rejon ulic Lutyckiej i Golęcińskiej.
To właśnie tam powstają nowe poznańskie wiadukty nad torami kolejowymi. - Belki posłużą do budowy nowych wiaduktów nad torami i nad ul. Podolańską oraz do kładki pieszo-rowerowej przy ul. Lutyckiej. To solidne elementy nośne, które będą podstawą konstrukcji wiaduktów. W tym tygodniu zwożone są na ul. Golęcińską, wcześniejsze transporty i rozładunki miały miejsce przy ul. Lutyckiej - informują Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Przyczółki ukończono, a tym samym może ruszać montaż stalowej konstrukcji nośnej. - Najdłuższe i najcięższe są belki potrzebne do budowy wiaduktu w ciągu ul. Lutyckiej. Liczą 40 metrów i ważą 21 ton. Z kolei na wiadukt w ciągu ul. Golęcińskiej potrzebne są nieco mniejsze, o długości 36 metrów i ważące blisko 15 ton. Montaż belek bezpośrednio nad linią kolejową prowadzony musi być w nocy, kiedy istnieje możliwość wyłączenia zasilania w trakcji - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Równocześnie trwają prace przy nasypach, po których kierowcy dostaną się na wiadukt. Jeden z nasypów przy Lutyckiej jest już asfaltowany. Nowy wygląd zyskują też ulice w okolicy. - Na ul. Szczawnickiej trwają obecnie prace brukarskie. Z kolei odcinek ul. Podolańskiej między wiaduktami zyskał nową jezdnię, piesi po obu stronach będą mieli do dyspozycji chodniki, a rowerzyści nową drogę po zachodniej stronie. Prace obejmują też przystanki autobusowe. U zbiegu ul. Podolańskiej, Golęcińskiej i Wojska Polskiego powstało nowe rondo, gdzie budowane są też chodniki i droga rowerowa.
Budowa nowych wiaduktów i układu komunikacyjnego przy nich ma się zakończyć maksymalnie za rok.