Tak chcą zachęcić mężczyzn do wykonania bardzo ważnych badań
W ramach globalnej inicjatywy Movember po raz pierwszy przedstawiciele wielkopolskiej administracji połączyli siły, by razem mówić o profilaktyce męskich nowotworów. W tym celu powstał specjalny spot.
"Rak prostaty jest drugim najczęściej diagnozowanym nowotworem u mężczyzn na świecie, roczne wykrywa się go u ponad 20 tys. Polaków, a umiera z jego powodu ponad 5 tys. Ryzyko zachorowania wzrasta wraz z wiekiem - pomiędzy 50. a 80. rokiem życia choruje 30%, a po 80. roku życia 80% mężczyzn. Rak jąder, choć rzadki, dotyka głównie młodych mężczyzn" - informuje Wiesława Kostuj, rzecznik prasowy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczna w Poznaniu.
Inicjatywa Movember ma na celu edukowanie społeczeństwa i zwiększanie świadomości na temat nowotworów, takich jak rak prostaty i rak jąder. Akcja podkreśla znaczenie profilaktyki oraz zachęca mężczyzn do regularnych badań.
Jak podkreślono, ważne jest, aby tematyka kampanii była poruszana nie tylko w listopadzie, miesiącu poświęconym świadomości zdrowia mężczyzn, lecz cały czas. "Na zakończenie , po raz pierwszy, przedstawiciele wielkopolskiej administracji, w tym: Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu, Urzędu Miasta Poznania, Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Poznaniu, Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu oraz Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej MSWiA w Poznaniu, połączyli siły i razem wzięli udział w spocie, w którym zachęcają mężczyzn do badań profilaktycznych, a tym samym dbania o własne zdrowie i życie" - dodała rzeczniczka.
Edukacyjny spot został przygotowany przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Poznaniu we współpracy z Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim.
Spot pojawił się w mediach społecznościowych.