Przejazd na Starołęce szóstym najbardziej obciążonym w kraju. Miasto chce przebudowy
O konieczności wybudowania tunelu w tym miejscu mówi się od lat.
Już latem miasto zapowiadało, że będzie się starać o dofinansowanie przebudowy przejazdy kolejowego na Starołęckiej ze środków PKP Polskie Linie Kolejowe. Padło wówczas, że właśnie ten przejazd jest szóstym najbardziej obciążonym tego typu miejscem w kraju.
Temat wciąż pozostaje aktualny. Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, w rozmowie z portalem transport-publiczny.pl zaznacza, że miasto wciąż liczy na dofinansowanie z budżetu kolejarzy do tej inwestycji. Tym bardziej, że w ramach uruchomienia ruchu pasażerskiego na kolejowej obwodnicy Poznania, a także wybudowania linii Y do CPK obciążenie tego przejazdu dodatkowo wzrośnie.
W ramach prac planowanych w tym miejscu powstać ma nie tylko tunel pod torami kolejowymi, ale też zintegrowany węzeł komunikacyjny dla tramwajów i autobusów. Dziś tramwaje i autobusy zatrzymują się po dwóch stronach torów kolejowych. Wiśniewski w rozmowie z portalem stwierdził, że miasto chce uzyskać pieniądze na budowę węzła z Unii Europejskiej.
O dofinansowanie z PKP PLK można się starać do początku przyszłego roku. Rozstrzygnięcie konkursu poznamy dopiero za mniej więcej rok. W pierwszej turze do wzięcia będzie ponad 400 mln złotych. Wiadomo, że Poznań będzie się starał o pieniądze nie tylko na przebudowę przejazdu na Starołęce, ale też na Umultowskiej i Naramowickiej, gdzie po uruchomieniu przejazdów pasażerskich na obwodnicy miasta zrobi się tłoczno.
Najpopularniejsze komentarze