UM: 12 mln zł na walkę o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury
Urzędnicy wybrali w poniedziałek firmę, która będzie zarządzała działaniami zmierzającymi do uzyskania przez Poznań tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Przetarg wygrało konsorcjum warszawskiego i poznańskiego oddziału firmy Profile. Miasto wyda na działanie agencji 12 mln zł.
O walce o miano Europejskiej Stolicy Kultury chyba wszyscy już zapomnieli. W Poznań wierzą jednak urzędnicy, którzy wybrali w poniedziałek firmę koordynującą cały proces przybliżający nasze miasto do uzyskania tego tytułu. Teraz działania przejmie konsorcjum warszawskiego i poznańskiego oddziału agencji Profile.
Przedstawiciele agencji podkreślają, że ich działania będą nastawione na trzy ważne aspekty: uczestnictwo społeczeństwa w projektach, spontaniczne działanie artystów oraz współpraca z organizacjami poznańskimi. Ponadto, agencjazapewnia także, że w walce o tytuł nie zapomni o klimacie i środowisku.Jej działanie ma być także nastawione na dialog międzykulturowy.
Zanim firma przystąpi do działania zaprezentuje projekt radnym oraz przedstawicielom poznańskiej kultury, którzy będą mogli wnieść swoje propozycje. Dopiero wtedy zostanie zatwierdzona ostateczna wersja działań.
Poznań jest jednym z sześciu miast w Polsce, ubiegających się o tytuł ESK. Stolica chcą zostać także: Łódź, Toruń, Wrocław, Szczecin oraz Warszawa.
Najpopularniejsze komentarze