Reklama
Reklama

Praca w digital marketingu? W Poznaniu jej nie brakuje! Sprawdź oferty

Jak pokazują wyniki rankingów największych agencji SEO i ADS pod względem liczby pracowników na Linkedinie, w stolicy Wielkopolski znajduje się aż 12 rozpoznawalnych i rozwijających się agencji SEO i 9 agencji Google Ads. To duża szansa dla absolwentów oraz dla osób, które chcą rozwijać się zawodowo w marketingu internetowym? Jakie są możliwości rozwoju w tej branży?

Jak zostać specjalistą w digital marketingu?

Digital marketing niejedno ma imię, dlatego odnajdą się tu zarówno umysły analityczne, jak i osoby, które oczekują kreatywnych zadań. Wszystko zależy od tego, jaką ścieżkę wybierzemy. Do wyboru mamy takie specjalizacje jak np. SEO, kampanie płatne, tworzenie contentu, media społecznościowe i wiele innych. Praca w tych specjalizacjach polega na realizacji, a naszym celem będzie pozyskiwanie realnych efektów biznesowych dla klientów.

Co ważne, agencje zwykle nie wymagają ukończenia konkretnych kierunków studiów, a raczej szukają osób z pozytywnym nastawieniem, które szybko się uczą i bez trudu odnajdują się w świecie nowych technologii. Zdaniem rekruterów kompetencje twarde, takie jak obsługa narzędzi czy znajomość procedur są łatwe do wyszkolenia. Dlatego w dużej mierze zwracają uwagę na postawę kandydata do pracy i jego zaangażowanie od najwcześniejszych kroków rekrutacji.

Mimo wszystko warto jak najwcześniej poszukiwać wiedzy na własną rękę, np. czytając branżowe blogi, śledząc ekspertów digital marketingu w mediach społecznościowych czy też biorąc udział w lokalnych eventach. Im więcej mamy do zaoferowania na starcie, tym większe szanse na atrakcyjne wynagrodzenie i wyższe stanowisko. Jakie kompetencje będą szczególnie poszukiwane?
- na stanowisku: specjalista SEO - znajomość systemów CMS, języków: PHP, HTML i CSS, doświadczenie w audytach i analizach stron oraz sklepów,
- na stanowisku: specjalista Google Ads - znajomość Google Tag Managera, wiedza z zakresu optymalizacji konwersji, aktualne certyfikaty Google Ads i Google Analytics,
- na stanowisku: specjalista ds. content marketingu - podstawowe doświadczenie w tworzeniu treści, umiejętność wyszukiwania i weryfikacji informacji oraz lekkie pióro,
- na stanowisku: specjalista ds. optymalizacji konwersji - umiejętność wyciągania wniosków, znajomość narzędzi analitycznych (Google Analytics 4, Google Optimize, Hotjar).
Na atrakcyjną pracę w marketingu mogą liczyć także osoby, które oprócz wiedzy marketingowej mają doświadczenie w zarządzaniu ludźmi. Wówczas łączą praktyczną wiedzę o marketingu z budowaniem własnego zespołu, tworzeniem ściezki karier, szkoleniem i wdrażaniem nowych osób.

Doradcy klienta na wagę złota

Praca w digital marketingu to nie tylko realizacja marketingu, ale również budowanie relacji z klientami. W agencjach ważną rolę pełnią doradcy klientów, którzy mogą zajmować się prezentowaniem oferty, podpisywaniem umów czy też obsługą bieżącą klientów. Warto jednak podkreślić, że w branży digital taki specjalista ma o wiele szersze możliwości rozwoju, a jego praca w istotnym stopniu zahacza o analitykę internetową, budowanie strategii i optymalizację działań. Jednym z codziennych zadań doradcy w agencji digital może być wykonywanie audytów stron i sklepów, nie jest to więc klasyczne pozyskiwanie sprzedaży. Odrębną rolę pełnią specjaliści customer success, którzy zarządzają projektem klienta i dbają o bieżącą komunikację. Takie osoby muszą reagować na bieżąco na zmieniające się potrzeby biznesów, które obsługują, aby w razie potrzeby doradzać kolejne rozwiązania digital. To praca, w której krok po kroku rozwijamy swoją wiedzę i łączymy umiejętności techniczne z codziennym kontaktem z klientem.

Agencja digital nie tylko dla marketingowców

Czy jedynym sposobem na pracę w agencji digital jest wiedza marketingowa? Niekoniecznie. Na zatrudnienie w agencjach digital mogą liczyć także specjaliści z innych obszarów. Firmy poszukują specjalistów ds. administracji czy kadr płac, jak i ekspertów IT i HRowców. Co więcej, portfolio usług stale rośnie, więc zakres stanowisk również dynamicznie się zmienia. Już teraz w agencjach znajdziemy specjalistów ds. automatyzacji czy AI, a kto wie, co przyniesie przyszłość? Chcesz pracować w agencji digital? Na bieżąco śledź oferty pracy w marketingu i znajdź opcję dla siebie.

Praca w marketingu - dlaczego cieszy się takim zainteresowaniem?

Szerokie możliwości rozwoju to nie jedyny atut agencji marketingowych, który przyciąga kandydatów. W wielu agencjach digital panuje przyjazna i swobodna atmosfera, a zespoły są nastawione na elastyczną współpracę. Z tym wiążą się liczne benefity - elastyczny czas pracy, dodatkowe dni wolne (np. w urodziny), a także karty sportowe czy pakiety wspierające rozwój mentalny i zdrowie członków zespołu. To wszystko sprawia, że dla wielu osób agencja marketingowa to wymarzone miejsce pracy. Chcesz ją poznać od podszewki? Dowiedz się więcej o naszym zespole.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

IMGW znów ostrzega!
11℃
6℃
Poziom opadów:
9.4 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
8.30 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro