Wielowariantowość Allegro jako sposób na zatrzymanie odpływu klientów
Każdemu, kto sprzedaje na Allegro, zależy na zatrzymaniu klienta w obrębie swojego sklepu. Istnieje sporo metod, jak zapobiec odpływowi kupujących na konta konkurencji. W tym artykule przyjrzymy się jednej z nich - tzw. "wielowariantowości Allegro". O to, jak działa i jak jej używać zapytaliśmy specjalistów z poznańskiego Pirk Spark, wyróżnionej przez serwis Allegro najlepszą agencję Allegro Ads pod względem jakości w Polsce 2024.
Czym w ogóle jest wielowariantowość Allegro?
Wielowariantowość Allegro to specjalna funkcja, która pozwala na łączenie różnych wariantów tego samego produktu. Dzięki niej na stronie oferty kupujący zobaczy nie tylko wersję przedmiotu, w którą kliknął, ale także wszystkie dostępne w danym sklepie warianty (np. wersje kolorystyczne).
Na portalu funkcjonuje także automatyczne łączenie ofert. Nazwa może mylić - należy pamiętać, że ta opcja nie ma nic wspólnego z wielowariantowością. Za sprawą tej funkcji system automatycznie łączy ze sobą różne oferty, aby zaprezentować potencjalnemu kupującemu pełen zakres wariantów produktu. Nie bierze jednak przy tym pod uwagę, kto je sprzedaje. Z tego powodu w ramach Twojej oferty może wyświetlać produkty innych sprzedawców, co - oczywiście - zwiększa szansę na odpływ klientów.
Na szczęście, istnieje sposób, aby zabezpieczyć się przed taką ewentualnością. Jeśli zastosujesz wielowariantowość dla swoich ofert, system nie będzie mógł połączyć ich z aukcjami Twoich rywali. Więcej na ten temat dowiesz się z eksperckiego artykułu Pirk Spark o Allegro wielowariantowości: https://pirkspark.pl/blog/evergreeny/wielowariantowosc-allegro-jak-ustawic/#zalety-wielowariantowosc
Po co komu wielowariantowość Allegro?
Wielowariantowość Allegro nie służy tylko do przeciwdziałania automatycznemu łączeniu ofert. Jak wskazują eksperci z Pirk Spark, poznańskiej agencji skalowania sprzedaży na Allegro, wielowariantowość również:
- daje możliwość zaprezentowania szerszego wycinka swojego asortymentu,
- jako element architektury sklepu jest sposobem na stworzenie połączeń pomiędzy poszczególnymi ofertami,
- sprawia, że potencjalny klient mniej chętnie opuszcza dany sklep,
- sprzyja zwiększaniu sprzedaży, ponieważ pozwala kupującym na wybranie produktu, który najlepiej odpowiada ich preferencjom.
Jak w praktyce ustawiać oferty wielowariantowe? Porady od Pirk Spark
Specjaliści z Pirk Spark zdradzili nam, jak używać funkcji wielowariantowość na Allegro. Niżej znajdziesz eksperckie porady:
- Aby wielowariantowość Allegro działała poprawnie, dokładnie uzupełniaj parametry swoich produktów.
- Wielowariantowość Allegro daje możliwość łączenia ze sobą przedmiotów, które różnią się od siebie najwyżej 2 cechami (np. pojemnością i smakiem lub rozmiarem i kolorem).
- Nie każda różnica w cechach pozwala na połączenie ze sobą ofert. Przykładowo nie użyjesz wielowariantowości do dwóch bluzek różnych marek.
- Za pomocą wielowariantowości Allegro połączysz do 500 aukcji.
- System uznaje niektóre oferty za zdublowane. Dochodzi do tego, gdy aukcje są umieszczone w tej samej kategorii, posiadają identyczne parametry oraz zdjęcie główne.
- Nie martw się, jeśli Twoje oferty wielowariantowe nie pojawią się w serwisie od razu. System potrzebuje trochę czasu, aby przetworzyć wszystkie dane.