Afera na 35 mln złotych z wielkopolską instytucją w roli głównej. CBA w akcji
Chodzi o billboardy zamówione przez Lasy Państwowe.
Lasy Państwowe w ramach ogólnopolskiego programu promującego zrównoważoną gospodarkę leśną, ochronę przyrody i dziedzictwo kulturowe zamówiły 2000 billboardów promocyjnych, które miały się pojawić na terenie całego kraju. - Z ustaleń funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego wynika, że podczas realizacji programu doszło do naruszenia przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych - podaje CBA.
- Na potrzeby realizacji tego programu Ośrodek Kultury Leśnej w Gołuchowie zawarł umowę na dostawę i montaż 2 tys. billboardów promocyjnych z wybranym przedsiębiorcą. Całkowita wartość umowy to ponad 35 milionów złotych - dodaje.
Pod koniec października blisko 50 funkcjonariuszy CBA m.in. z Poznania, Katowic i Krakowa prowadziło jednocześnie czynności w tej sprawie na terenie m.in. Wielkopolski, Śląska i Mazowsza. - Agenci zabezpieczyli dokumentację dowodową dotyczą ogólnopolskiego projektu, m.in. w siedzibie Dyrekcji Generalnej Państwowego Gospodarstwa Leśnego oraz Centrum Informacyjnym Lasów Państwowych w Warszawie, Ośrodku Kultury Leśnej w Gołuchowie, Ośrodku Techniki Leśnej w Jarocinie oraz w siedzibach 8 podmiotów gospodarczych, które podejmowały działania przy realizacji projektu.
Materiał teraz ma zostać poddany dalszej ocenie prawnej. Szacunki mówią, że Skarb Państwa mógł stracić nawet 23 mln złotych.