Universum - na co zwrócić uwagę przy wyborze zakładu pogrzebowego
W dzisiejszym odcinku chcielibyśmy poruszyć temat związany z wyborem firmy pogrzebowej. Co prawda pisaliśmy już o tym, aby uważnie identyfikować zakład pogrzebowy na etapie jego wyboru, dzisiaj jednak chcielibyśmy skłonić Państwa do analizy czynników, które mogą mieć wpływ na taki wybór.
Organizacja pogrzebu to przede wszystkim duży wysiłek emocjonalny z racji faktu, że poprzedza ją strata bliskiej osoby. W tym trudnym stanie psychicznym konfrontujemy się z licznymi formalnościami. Na tym etapie istotną pomoc może stanowić pośrednictwo zakładu pogrzebowego w złożeniu dokumentów, np. w Urzędzie Stanu Cywilnego, w biurze zarządcy cmentarza czy też w placówce ZUS. Oszczędność czasu oraz przede wszystkim dodatkowego wysiłku emocjonalnego warta jest tego, aby przy wyborze firmy, której powierzymy organizację ceremonii pogrzebowe, upewnić się, że dana firma oferuje taką pomoc i odciąży nas w tym zakresie.
Kolejna kwestia, to dostępność terminów oraz gotowość firmy pogrzebowej do realizacji usługi. Mimo że często zarządcy cmentarzy prowadzą harmonogram pogrzebów w sposób jawny i udostępniają możliwość organizacji pogrzebu każdemu zakładowi na równych warunkach, to jednak czasami dana firma ze względu na swoje ograniczone zasoby ludzkie może nie być w stanie zrealizować usług w pierwszym dostępnym u zarządcy cmentarza terminie. Dlatego warto upewnić się, jakie terminy pogrzebu są dostępne u zarządcy, by następnie świadomie decydować o dacie pogrzebu wraz z zakładem pogrzebowym, gdyż może się okazać, że wybrana przez nas firma zaproponuje nam termin znacznie bardziej odległy niż wynika to z harmonogramu prowadzonego przez zarządcę.
Oczywiście, liczba pogrzebów, które dana firma pogrzebowa jest w stanie zrealizować to pochodna jej wielkości, tj. skali zatrudnienia, liczby karawanów oraz infrastruktury. Z reguły większe podmioty są bardziej elastyczne w powyższym obszarze.
Następny istotny czynnik, który powinniśmy uwzględnić przy wyborze firmy, to jej dostępność rozumiana jako godziny pracy, liczba i lokalizacja biur. Proces organizacji pogrzebu, przygotowywania zamówienia to tak naprawdę zdarzenie o charakterze ciągłym, które nie kończy się po pierwszej wizycie w biurze. Często zdarza się, że rodzina zapomina o czymś wspomnieć, ustalić coś, co było dla niej istotne. Pojawić mogą się pytania, których w momencie pierwszej wizyty w biurze nie było. W takich sytuacjach istotna jest właśnie możliwość skontaktowania się z firmą. Może chcemy upewnić się, że wybraliśmy "właściwą" trumnę, możemy domówić kwiaty albo dostarczyć odzież dla osoby zmarłej. Warto postawić na zakład, który jest codziennie do dyspozycji swoich klientów, nie tylko telefonicznie.
Na koniec element, który zapewne dla wielu rodzin stanowi pierwszy krok, tj. szukanie pomocy za pomocą przeglądarki internetowej, np. Google. Przyzwyczailiśmy się, że kiedy czegoś potrzebujemy, to uruchamiamy komputer lub telefon i szukamy odpowiedzi w Internecie. Jednak przez pryzmat choćby powyższych kryteriów warto pamiętać o tym, że w sieci łatwo zbudować wizerunek firmy, który może odstawać od faktycznego jej potencjału. Łatwo jest w Internecie wzbudzić zaufanie, któremu może być potem, w rzeczywistości, trudno sprostać. Dlatego zachęcamy, by zawczasu, kiedy macie Państwo okazję uczestniczyć przy ceremonii pogrzebowej członków rodziny, znajomych, bliskich, zwrócić uwagę na jakość pracy firmy, która za organizację takiego pogrzebu odpowiada i przez pryzmat własnego doświadczenia budować na bieżąco swoje preferencje.
W konsekwencji, kiedy przyjdzie czas, że sami staniecie przed wyborem zakładu pogrzebowego, być może analizowanie opinii w Internecie nie będzie kluczowym drogowskazem, na ścieżce Waszego wyboru.
Ze swojej strony możemy tylko zaznaczyć, że jesteśmy firmą z doświadczeniem liczącym ponad sześć dekad, dysponujemy liczną flotą karawanów, bezpośrednio zarządzamy zakładem kremacji, oferując realne, krótkie terminy kremacji i przede wszystkim, w naszej codziennej pracy cechuje nas empatia, gdyż swoją pracę postrzegamy jako misję. Pomagamy w potrzebie.
Dlatego, jeśli chcecie Państwo mieć pewność, że o tych i innych kwestiach związanych z ekshumacją czy pogrzebem "ktoś" pomyśli za Państwa lub zwyczajnie, po ludzku doradzi, to najlepiej zapiszcie numer do nas w swoim telefonie i jeśli znajdziecie się w potrzebie, po prostu zadzwońcie. A po przeczytaniu tego materiału zapiszcie sobie w telefonie numer do nas.
1. Najkrótsza droga to nasz profil na Facebooku: https://www.facebook.com/universumpoznan/
2. Adres e-mail:
[email protected]
3. Telefon, pod którym możecie Państwo zlecić całodobowo usługę przewozu lub w godzinach 7:00 - 20:00 uzyskać kompleksową pomoc pogrzebową w naszej firmie:
tel. 61 853 19 43