Koniec dużej inwestycji na A2. Konstrukcje dostosowano, by mogły po nich jeździć również czołgi
Zakończono przebudowę wiaduktu i mostu w rejonie Wrześni oraz Słupcy.
- Wiadukt Autostradowy, przebiegający nad DK 92, w okolicy 209 km Autostrady Wielkopolskiej składa się z dwóch niezależnych obiektów (po jednym dla każdej jezdni autostrady). W poszczególnych etapach prac został on całkowicie rozebrany, a następnie wybudowany nowy - wyjaśnia Autostrada Wielkopolska. - Dla kierowców oznaczało to poprowadzenie ruchu odpowiednio na północnej lub południowej części obiektu (jezdni autostrady), w zależności od realizowanego etapu. Podobnie prace zrealizowano w przypadku mostu nad Strugą Bawół, zlokalizowanego w okolicy 225 km A2. Pomimo wymagającej przebudowy oraz trudnych warunków wodnych w otoczeniu obiektu ruch pojazdów na autostradzie został utrzymany przez cały czas trwania inwestycji - dodaje.
Za inwestycje odpowiadało konsorcjum firm NDI Energy i NDI S.A. Jak podkreśla AW, prace przeprowadzono w trosce o zachowanie wysokiego standardu infrastruktury drogowej na trasie. - W efekcie prowadzonych prac wzmocnione zostały posadowienia obiektów, wybudowane nowe podpory, jak również powstały zupełnie nowe konstrukcje przęseł. Pozwoliło to na dostosowanie parametrów przebudowywanych obiektów mostowych do aktualnych wymogów przepisów techniczno-budowlanych. Na wniosek strony publicznej zakres prac został zwiększony o podniesienie klasy nośności, tak, aby obiekty spełniały wymogi nośności dla klasy I oraz na obciążenia pojazdami specjalnymi według klasy MLC - kończy. Chodzi o to, by po konstrukcjach mogły przejechać m.in. czołgi.