Od poniedziałku duże zmiany dla kierowców. Tak pojedziemy na ulicy Hetmańskiej
Z utrudnieniami trzeba się liczyć między rondami Starołęka i Żegrze.
Jak już informowaliśmy, odpory wiaduktu nad ul. Wagrowską wymagają prac naprawczych. W związku z tym, od 7 października wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na wiadukcie, zlokalizowanym na ul. Hetmańskiej. Północna jezdnia zostanie wyłączona z ruchu, a przejazd w obu kierunkach będzie możliwy południową częścią.
"Wykonawca przejął plac budowy w połowie września. W ubiegłym tygodniu przystąpił do przygotowania tzw. przewiązek, czyli przejazdów umożliwiających dojazd przez torowisko tramwajowe na jedną z jezdni. Trwające obecnie prace wymagają zawężenia jezdni na krótkich odcinkach na wjeździe i zjeździe z wiaduktu, na obu jego nitkach. 7 października przewiązki te zostaną uruchomione, a jezdnia północna na wiadukcie, czyli od strony os. Armii Krajowej, zostanie wyłączona z ruchu"- informują przedstawiciele PIM. "Kierowcy zjeżdżający z ronda Żegrze na ul. Hetmańską będą musieli skorzystać z przewiązki i przejechać przez torowisko, by dalej poruszać się jezdnią południową. Za zjazdem z wiaduktu znów wrócą na swoją stronę ul. Hetmańskiej. Za każdym razem przy korzystaniu z przewiązki należy ustąpić pierwszeństwa tramwajom. Natomiast kierowcy nadjeżdżający od strony ronda Starołęka muszą liczyć się z ograniczeniem przejazdu na wiadukcie w kierunku ronda Żegrze do jednego pasa, drugim bowiem poruszać się będą właśnie kierowcy z wyłączonego odcinka jezdni. Ze względów bezpieczeństwa w rejonie prac będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 40 km/h"- dodają.
"Prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie. W miarę możliwości zachęcamy do wyboru alternatywnych tras w godzinach szczytu lub też korzystanie z komunikacji tramwajowej"- apelują.
Już zapowiedziano, że po wykonaniu prac przy podporach północnej części, przejmie ona cały ruch i prace przeniosą się na nitkę południową. "Nie ma możliwości utrzymania ruchu drogowego na tej jezdni ul. Hetmańskiej, pod którą prowadzone będą prace. Remont podpór musi zostać przeprowadzony przy odpowiednich zabezpieczeniach. Przed przystąpieniem do naprawy konstrukcja przęseł zostanie oparta na tymczasowych podporach. W trakcie robót wiadukt zostanie więc nieznacznie uniesiony. Ponadto ruch oddziaływałby na podpory w czasie wiązania betonu"- dodano.