Tramwajem do Rubieży szybciej niż na Umultowo?
Z analiz miasta wynika, że IV etap tramwaju na Naramowice jest pilniejszy niż etap III.
Na ten temat dyskutowano podczas posiedzenia Komisji Transportu Rady Miasta. W jego trakcie szef Zarządu Transportu Miejskiego Jan Gosiewski przedstawił koncepcje rozwoju sieci tramwajowej w Poznaniu. Jakub Roesler z portalu transport-publiczny.pl opisuje m.in. ciekawe wnioski na temat kolejnych etapów budowy trasy tramwajowej na Naramowice.
Jak podawaliśmy w tym tygodniu na epoznan.pl, miasto ogłosiło przetarg na wybór projektanta trasy w ramach II etapu, ale sama inwestycja ma być realizowana w perspektywie kilku lat.
W trakcie posiedzenia zaprezentowano III i IV etap trasy. I tak etap III będzie przedłużeniem trasy od Błażeja do pętli na Umultowie, a etap IV zakłada natomiast poprowadzenie torów w kierunku Rubieży. Trasa miałaby przebiegać m.in. ulicą Sielawy. Tymczasowo tory mogłyby się kończyć w rejonie ulicy Bielicowej, a następnie mogłyby być wydłużone do Rubieży.
Z ustaleń i analiz ZTM wynika, że to czwarty etap może się okazać pilniejszy do realizacji niż etap III. Mieszka tam coraz więcej osób, pojawiają się kolejne osiedla. Koszt budowy trasy do Bielicowej oszacowano wstępnie na blisko 100 mln złotych.
Sprawa nie jest prosta, bo budowa tego odcinka wymagałaby przebudowy stosunkowo nowej trasy na Naramowice. Konieczne byłoby połączenie istniejących torów z tymi, które dopiero powstaną. Na ten moment nie podano żadnych ram czasowych dla rozważanej inwestycji.