Ruszył przetarg na projekt drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice
W ramach inwestycji wybudowanych lub przebudowanych ma zostać ponad 3 km torowisk i 5 km dróg.
Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie drugiego etapu trasy tramwajowej na Naramowice. Co istotne, inwestycja ma już decyzję środowiskową oraz gotowy Program Funkcjonalno-Użytkowy. Są też zagwarantowane pieniądze na przygotowanie projektu.
Nowy odcinek trasy ma mieć około 3 km długości i ma biec od pętli Wilczak przez ulice Szelągowską i Garbary do węzła Małe Garbary. - W ramach inwestycji zostanie też przebudowany istniejący układ drogowy (m.in. ciągi piesze i rowerowe), a także skrzyżowanie ulic Estkowskiego, Małe Garbary i Garbary oraz przylegające do niego fragmenty ulic Solnej (do placu Wielkopolskiego) i Estkowskiego (do ul. Szyperskiej). Przewidziana jest również zmiana przebiegu torowiska na odcinku Małe Garbary -- Wolnica. Konieczne jest takie przygotowanie jego geometrii, by w przyszłości inwestycje tramwajowe mogły zostać zrealizowane w ul. Solnej i na dalszym fragmencie ul. Garbary - podają PIM.
Projektant nie tylko przygotuje projekt, ale też ma uzyskać wszystkie decyzje administracyjne i świadczyć wsparcie techniczne podczas wyboru wykonawcy prac. Ma również sprawować nadzór autorski nad inwestycją. - Wraz z torowiskami, siecią trakcyjną i układem drogowym prace projektantów obejmą również ok. 7 km sieci kanalizacyjnej, ponad 3 km sieci wodociągowej i gazowej, ponad kilometr - ciepłowniczej, ok. 10 km sieci elektroenergetycznych oraz ok. 5 km sieci telekomunikacyjnej, a także projekt ostatecznego zagospodarowania terenu - dodają.
Projektant będzie mieć 1000 dni na wykonanie wszystkich zadań. - Wybrana firma zbada też, czy - w związku z możliwymi modyfikacjami dotychczas zaprojektowanego układu torowego - konieczne będzie uzyskanie dodatkowej decyzji środowiskowej dla rejonu pętli Wilczak i placu Wielkopolskiego. Na wstępnym etapie prac przeanalizuje również możliwość zmiany przekroju ul. Szelągowskiej z uwzględnieniem planowanego układu drogowego, by jak największa liczba drzew została zachowana.
Oferty w przetargu można składać do 5 listopada.