Miasto wybiera inżyniera kontraktu odpowiedzialnego za budowę trasy tramwajowej w Ratajczaka. Otwarto oferty
Dwie z czterech mieszczą się w budżecie.
Przetarg na wybór inżyniera kontraktu dla tej inwestycji ogłoszono kilka tygodni temu, a w sierpniu otwarto oferty złożone przez zainteresowane firmy. Łącznie wpłynęły cztery. Opiewają na kwoty od około 1,75 mln złotych do nawet ponad 5,3 mln złotych. Poznańskie Inwestycje Miejskie poinformowały, że na ten cel chcą przeznaczyć 3,3 mln złotych, a tym samym dwie oferty mieszczą się w budżecie. Najtańsza została złożona przez firmę SAFEGE SAS. Teraz trzeba przeanalizować oferty, a na koniec podpisać umowę z wybranym wykonawcą.
Przypomnijmy, że dotąd udało się wybudować torowisko jedynie na krótkim odcinku ulicy Ratajczaka - pomiędzy placem Wolności i ulicą Święty Marcin. Jest tam nawet przystanek tramwajowy, z którego tramwaje obecnie odjeżdżają jedynie okazjonalnie (choćby tabor historyczny). Pozostały odcinek trasy, a więc ten pomiędzy Św. Marcinem i Matyi, dopiero ma zostać wybudowany.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, miasto w przyszłym roku ogłosi przetarg na wybór wykonawcy prac. Miasto dostanie na ten cel unijne dofinansowanie. Obecnie szacunki mówią, że całość będzie kosztować około 180 mln złotych. Urzędnicy liczą na dofinansowanie w wysokości 100 milionów. Tramwaj miałby pojechać ulicą Ratajczaka w 2027 roku.
Najpopularniejsze komentarze