Po "nowym logo" Poznania nie ma już śladu. Na miejską stronę wrócił herb
Logo z przewróconym P od kilku dni nie ma już na stronie internetowej Poznania.
Dokładnie 15 maja miasto oficjalnie pokazało nowe logo i hasło Poznania "Jesteś u siebie". Przy okazji powstała nowa strona internetowa - markapoznan.pl, na której wyjaśniono co kierowało autorami koncepcji. - Inspiracją dla nowoczesnego logo marki POZNAŃ jest herb Miasta Poznania. Litera "P" staje się symbolem postaci Piotra i Pawła zawartych w herbie Poznania - informowali twórcy. - Obrócona litera "P" przybiera formę prostego symbolu otwartego, przyjaznego domu odzwierciedlającego najważniejsze wartości marki tj.: kompaktowość, przyjazność, sprawczość, człowiek, duma, wolność - dodali.
Wyjaśniano, że czas na zmianę, bo poprzednia strategia (POZnan*) ma już 15 lat. Nowe logo natychmiast wywołało mnóstwo kontrowersji, ale miasto początkowo brnęło w jego promowanie. Były wywiady z autorem logo, w których przekonywano jak jest dobre, były imprezy promocyjne na Starym Rynku. Ale już na początku czerwca miasto zaczęło rakiem wycofywać się z tych deklaracji mówiąc, że to "jedynie propozycja", która ma otworzyć dyskusję związaną ze zmianą marki miasta.
Po dwóch miesiącach, na początku sierpnia, z facebookowego profilu Poznania zniknęło logo, a w jego miejscu pojawił się herb. Wyjaśniono nam wówczas, że z jednej strony to promocja wystawy o herbie Poznania odbywającej się wówczas w mieście, a z drugiej okazja do upowszechnienia herbu. Dodano, że wciąż obowiązującym logo jest POZnan*. Równocześnie przestała działać strona markapoznan.pl, która wyjaśniała całą nową strategię.
Miasto poszło już dalej i usunęło kontrowersyjne logo z miejskiej strony poznan.pl. Obecnie trudno znaleźć przestrzeń, w której logo z "przewróconym P" jeszcze funkcjonuje. Zapytaliśmy Urząd Miasta o obecny status "nowego logo" oraz ewentualne plany dotyczące przyszłej identyfikacji wizualnej. - 15 maja wystartowała kampania "Jesteś u siebie", która była ograniczona czasowo (zakończyła się z końcem sierpnia). Podczas trwającej kampanii elementy identyfikacji wizualnej "Jesteś u siebie" były prezentowane w różnych kontekstach, m.in. w trakcie wydarzeń kulturalnych, by pokazać, jakie stwarza ona możliwości promocyjne i komunikacyjne. Obowiązującym logo nadal jest POZnan* - zapewnia Patryk Pawełczak, dyrektor Gabinetu Prezydenta.
Najpopularniejsze komentarze