Reklama
Reklama

W Warcie pracują nurkowie. Pojawiła się też barka sprowadzona ze Szczecina

fot. PIM
fot. PIM

Postępują prace przy mostach Berdychowskich.

Jak przekazano, z placu budowy usuwane są ostatnie elementy podpór tymczasowych. Ich montaż wymagał sprowadzenia ze Szczecina barki z odpowiednim sprzętem, a demontaż - pomocy nurków.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

"Obie przeprawy, zgodnie z zamysłem projektantów, od sierpnia opierają się już samodzielnie na przyczółkach. Budowa mostów, sprawiających wrażenie lekkich, wymagała montażu podpór tymczasowych. Spełniły już swoją rolę, dlatego ich demontaż rozpoczął się zaraz po zakończeniu prac konstrukcyjnych. W tym tygodniu w Warcie pływają nurkowie, którzy uczestniczą w usuwaniu ostatnich części podpór z dna rzeki" - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

"Podczas montażu podpór, który rozpoczął się w kwietniu bieżącego roku, wykorzystywano barkę, tj. zestaw składający się z trzech jednostek: pontonu, pchacza i żurawia o udźwigu 90 ton. Z pomocą tego sprzętu zamontowano podpory tymczasowe, których trzonem były stalowe rury o długości 21 metrów. Na tych podporach umieszczano elementy konstrukcji mostu, które następnie były spawane w całość" - przypominają przedstawiciele PIM.

Mosty powstają nie tylko nad Wartą i kanałem Ulgi, ale także nad dolnymi odcinkami Wartostrady, którymi mogą już poruszać się piesi i rowerzyści. W ubiegłym tygodniu postęp na budowie umożliwił udostępnienie ostatnich wyłączonych z ruchu odcinków Wartostrady. Pisaliśmy o tym tutaj. Można znów korzystać z górnego fragmentu trasy po stronie Chwaliszewa, jak i dolnego pod mostem po stronie Berdychowa. Równolegle udostępniono także w docelowym śladzie skrzyżowanie ul. Berdychowo i Rychlewskiego.

Jak wskazano, do wykonania pozostało jeszcze wiele prac na samych mostach, jak i w ramach zagospodarowania terenu wokół nich. "Konstrukcja dłuższego, między Chwaliszewem a Ostrowem Tumskim, zabezpieczana jest powłoką antykorozyjną. Dobiega też końca spawanie ostatnich elementów blach elewacyjnych w obrębie podpór podkreślających wyjątkowy kształt konstrukcji. Kontynuowany jest montaż przepustów rurowych, w których zostaną umieszczone kable branży teletechnicznej i elektrycznej. Z kolei na krótszym moście, między Ostrowem Tumskim a Berdychowem, trwa montaż odwodnienia liniowego w konstrukcji pomostu. Rozpoczyna się również montaż mocowań aluminiowych profili, które pozwolą w dalszej kolejności na montaż szklanych tafli balustrad. Na powierzchni pomostu prowadzone są także prace związane m.in. z nawierzchnią"- informują przedstawiciele PIM.

Dodano, że teren na wszystkich brzegach Warty i kanału Ulgi zostanie dostosowany do nowej przeprawy. Po stronie Berdychowa zrealizowano już większość robót przy nowej pochylni. Na Ostrowie Tumskim trwają prace związane z budową schodów terenowych.

Powstające mosty poprowadzą pieszych i rowerzystów od ul. Berdychowo, poprzez cypel w południowej części Ostrowa Tumskiego (Zagórze), do Chwaliszewa w okolicy parku w Starym Korycie Warty.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
16.00 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro