Nowy poznański dworzec coraz bliżej? Padła data rozpoczęcia prac
Przebudowa zdaniem posła Koalicji Obywatelskiej miałaby ruszyć w 2030 roku.
O posiedzeniu Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju Metropolii Poznańskiej poinformował w mediach społecznościowych poseł Bartosz Zawieja.
"Podczas spotkania omówiliśmy istotny temat modernizacji Dworca Poznań Główny oraz całego węzła kolejowego. W oparciu o bardzo rzetelną prezentację Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, którą przedstawiła Pani Prezydent Natalia Weremczuk, udało się nakreślić kluczowe działania i plany na przyszłość" - przekazał. "Cieszy nas również podobne stanowisko Wiceministra Infrastruktury, Pana Piotra Melepszaka, który potwierdził współpracę i wsparcie dla tego ważnego projektu. Kolejny krok ku nowoczesnej i efektywnej infrastrukturze w Poznaniu!"- dodał.
Jak przekazał w Rozmowie z Radiem Poznań poseł Zawieja, inwestycja miałaby rozpocząć się w 2030 roku. "Pamiętajmy, że pierwotnie KDP miało omijać stację Poznań Główny. Teraz walczymy o to, żeby Kolej Dużych Prędkości przejeżdżała przez centrum miasta. Kolejny aspekt to jest centralny port komunikacyjny, kolejowa obwodnica Poznania i elektryfikacja linii, które dzisiaj są bardzo obciążone; Poznań - Wągrowiec i Poznań - Wolsztyn"- przekazał.
Jak podkreślają dziennikarze poznańskiej rozgłośni, według planów ma się znacząco zwiększyć liczba pasażerów, a nowa koncepcja zakłada bezpośrednie zejścia z Mostu Dworcowego na 16 peronów.
Przypomnijmy. Dyskusja toczy się od dawna. Historia kontrowersji wokół Poznania Głównego sięga czasów jeszcze przed Euro 2012, kiedy postanowiono o budowie na kolejowych terenach centrum handlowego z funkcjami dworcowymi. Od tamtego czasu planów było wiele, jednak żadne z nich nie doszły do skutku. W grudniu 2023 roku pojawiły się nowe informacje. Zapowiadano, że w ramach planowanej inwestycji ma powstać zupełnie nowy budynek dworca, w pełni funkcjonalny i nowoczesny. Powstaną nowe tory i perony, zmieni się również układ komunikacyjny. Jednak żadnych konkretów nie podano, a w połowie bieżącego roku cała inwestycja stanęła pod znakiem zapytania, po informacji od wiceministra infrastruktury. Piotr Malepszak w rozmowie z portalem transport-publiczny.pl przyznał, że państwo nie dysponuje takimi środkami.
Najpopularniejsze komentarze