Ruszyły pierwsze prace przy S11 Poznań - Oborniki. Kiedy będzie gotowa?
W lipcu podpisano umowę z wykonawcą inwestycji.
Zwycięzcą przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie 22-kilometrowego odcinka trasy S11 pomiędzy Poznaniem i Obornikami wraz z obwodnicą Obornik jest Lafrentz Project wraz z firmami Kobylarnia i Mirbud. Umowa opiewa na 853 mln złotych. - Trwają już inwentaryzacje przyrodnicze, pomiary geodezyjne i awansujemy prace projektowe - zdradza Michał Schmidt, kierownik Lafrentz Project.
Obecnie trwa projektowanie, a zasadnicze prace budowlane mają ruszyć na przełomie 2025 i 2026 roku. Ich koniec planowany jest na 2028 rok. - Zakres inwestycji obejmuje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S11 oraz budowę i przebudowę dróg w zakresie jej oddziaływania. Istniejący odcinek drogi krajowej nr 11 zgodnie z art. 10 ust. 5 Ustawy o drogach publicznych z chwilą oddania do użytkowania projektowanej drogi ekspresowej S11 zostanie pozbawiony dotychczasowej kategorii i zaliczony do kategorii drogi wojewódzkie - tłumaczy dyrektor Ewa Kmieć z Lafrentz Project. W ramach prac m.in. trzeba będzie zapewnić dostęp do dróg publicznych posesjom, które utracą go w związku z budową ekspresówki.
22-kilometrowy odcinek trasy S11 jest wyczekiwany przez wielu kierowców. Zapewni lepszy dojazd z Poznania w kierunku morza. - Droga ekspresowa S11 będzie przebiegać po wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, Kowanowo, Oborniki, Ocieszyn i Świerkówki oraz po stronie zachodniej miejscowości Łukowo, Gołaszyn i Chludowo. Ominie tereny Natura 2000 znajdujące się w okolicy rzeki Warty. Na wysokości Obornik zbudujemy nowy most, który zapewni bezpieczną przeprawę przez Wartę w ciągu S11. Odcinek włączy się do istniejącego już węzła Poznań Północ i zachodniej obwodnicy Poznania. Dzięki inwestycji powstaną dwie dwupasmowe jezdnie, dwa węzły drogowe (Oborniki, Chludowo), aż 38 obiektów inżynierskich oraz most przez Wartę na wysokości Obornik.
Najpopularniejsze komentarze