Ogromna inwestycja ma usprawnić komunikację w północno-zachodniej części Poznania. "Na całym placu budowy możemy dostrzec postępujące prac"
Budują dwa wiadukty.
Dzięki inwestycji przejazd ulicami Lutycką i Golęcińską ma się już nie wiązać z oczekiwaniem na otwarcie przejazdów kolejowych na linii łączącej Poznań z Piłą.
"Na całym placu budowy możemy dostrzec postępujące prace. Kontynuowane są roboty polegające na zbrojeniu i betonowaniu konstrukcji wiaduktów. Powstały już trzy z czterech przyczółków obiektów w ciągu ul. Lutyckiej, którymi docelowo przejedziemy nad torami kolejowymi oraz nad ul. Podolańską. Z kolei przy ul. Golęcińskiej gotowy jest pierwszy przyczółek, a drugi ma już fundamenty. Z lotu ptaka dobrze widać zakres zrealizowanych do tej pory prac, w tym powstających dróg z podbudowami, chodników i tras rowerowych" - mówi Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Jak przypomniano, w ramach zadania zmienia się cały okoliczny układ drogowy. Gruntownej przebudowie została poddana ul. Podolańska na odcinku od ul. Lutyckiej do Wojska Polskiego, powstanie również przedłużenie do ul. Szczawnickiej, które poprowadzone zostanie pod wiaduktem w ciągu ul. Lutyckiej. "Na ul. Podolańskiej ułożony został już pierwszy fragment chodnika, widać także konstrukcję nowej drogi rowerowej. Równolegle realizowana jest podbudowa jezdni. Dobrze widoczny jest zarys nowego ronda ronda u zbiegu ul. Podolańskiej, Golęcińskiej i Wojska Polskiego. Docelowego kształtu nabiera też przedłużenie ul. Podolańskiej, gdzie trwa układanie krawężników i wykonywanie podbudowy powstającej drogi. Do tej pory powstała także sieć kanalizacji deszczowej w ul. Podolańskiej" - informują przedstawiciele PIM.
"Ponadto trwa remont ul. Szczawnickiej na odcinku od ul. Lutyckiej do ul. Podolańskiej oraz budowa ronda w rejonie ul. Koszalińskiej i Literackiej. Wykonawca kontynuuje też prace polegające na przebudowie kolizji sieci infrastruktury podziemnej, m.in. teletechnicznej" - dodają.
Inwestycja realizowana jest przy współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2025 r.