Było nowe logo Poznania, nie ma nowego logo. Jeszcze w sierpniu ma zniknąć z miejskiej strony
Była prezentacja z dużą pompą i ogromne kontrowersje, a teraz po logo niemal nie ma już śladu.
Dokładnie 15 maja miasto oficjalnie pokazało nowe logo i hasło Poznania "Jesteś u siebie". Przy okazji powstała nowa strona internetowa - markapoznan.pl, na której wyjaśniono co kierowało autorami koncepcji. - Inspiracją dla nowoczesnego logo marki POZNAŃ jest herb Miasta Poznania. Litera "P" staje się symbolem postaci Piotra i Pawła zawartych w herbie Poznania - informowali twórcy. - Obrócona litera "P" przybiera formę prostego symbolu otwartego, przyjaznego domu odzwierciedlającego najważniejsze wartości marki tj.: kompaktowość, przyjazność, sprawczość, człowiek, duma, wolność - dodali.
Jak podkreślano, poprzednia strategia (POZnań*) została opracowana 15 lat temu i konieczna już była zmiana. - Zrobiliśmy generalny remont Poznania - naszego domu. Teraz chcemy go udekorować i opowiedzieć światu jaki jest piękny. Do tego potrzebowaliśmy nowej identyfikacji wizualnej oraz strategii komunikacji marki, zgodnie z którą będziemy teraz opowiadać o Poznaniu - podkreślano.
Nowe logo natychmiast wywołało mnóstwo kontrowersji, ale miasto początkowo brnęło w jego promowanie. Były wywiady z autorem logo, w których przekonywano jak jest dobre, były imprezy promocyjne na Starym Rynku. Ale już na początku czerwca miasto zaczęło rakiem wycofywać się z tych deklaracji mówiąc, że to "jedynie propozycja", która ma otworzyć dyskusję związaną ze zmianą marki miasta.
Dwa miesiące później, na początku sierpnia, z facebookowego profilu Poznania znika logo, a w jego miejscu pojawia się herb. Patryk Pawełczak z Gabinetu Prezydenta przy okazji tej zmiany wyjaśnił nam, że z jednej strony to promocja wystawy o herbie Poznania odbywającej się obecnie w mieście, a z drugiej okazja do upowszechnienia herbu. - Zdjęcie profilowe w mediach społecznościowych nie musi być ściśle związane z obowiązującym logo, którym dla przypomnienia nadal jest POZnan* - podkreślił przyznając tym samym, że wcześniejsze słowa urzędników o konieczności zmiany loga (bo ma już 15 lat) nie do końca odzwierciedlały rzeczywistość.
Teraz nie tylko na FB nie ma logo. Nie działa już strona markapoznan.pl, która wyjaśniała całą nową strategię. Z ustaleń Gazety Wyborcza wynika, że w sierpniu logo zniknie też z miejskiej strony internetowej poznan.pl. Komisja Rewizyjna poznańskiej Rady Miasta ma się przyjrzeć wydatkom na nowe logo i strategię marki. Mowa jest o kilkudziesięciu tysiącach złotych.
Najpopularniejsze komentarze