Od jutra zmiany w odbiorze odpadów w Poznaniu!
Przypominamy. Od 1 lipca zaczną obowiązywać nowe umowy z wykonawcami odbierającymi odpady komunalne.
Jak informuje miasto, usługa będzie realizowana przez kolejne 3 lata. Oznacza to kilka zmian, ale opłata za odpady nie zmieni się. Nie trzeba też składać nowych deklaracji.
Od 1 lipca za odbiór odpadów, ich transport i zagospodarowanie będą odpowiadały następujące przedsiębiorstwa i konsorcja:
Sektor III - Piątkowo - Remondis Sanitech Poznań Sp. z o.o.
Sektor IV - Nowe Miasto - FBSERWIS S.A.
Sektor V - Rataje - FBSERWIS S.A.
Sektor VI - Winogrady - FBSERWIS S.A.
Sektor VII - Stare Miasto - Remondis Sanitech Poznań Sp. z o.o.
Sektor VIII - Wilda - Remondis Sanitech Poznań Sp. z o.o.
"Umowy z wykonawcami zostały przygotowane w taki sposób, by w sytuacji, gdy w sektorze pojawia się nowa firma, zmiana przebiegła niezauważalnie dla mieszkańców. Dla sektorów I i II procedura przetargowa jest w toku, ale nie zagraża to realizacji usługi, którą tymczasowo świadczyć będzie dotychczasowy wykonawca obsługujący te sektory" - informują miejscy urzędnicy.
Wraz z nowymi umowami na odbiór odpadów komunalnych zmienią się zasady dostarczania harmonogramów. Nie będą już one dystrybuowane w wersji papierowej, lecz za pośrednictwem wiadomości elektronicznej (jeżeli w deklaracji został wskazany adres e-mail). Już teraz informacje o terminach odbioru poszczególnych frakcji odpadów można uzyskać na stronie internetowej www.poznan.pl/odpady lub w bezpłatnej aplikacji Smart City Poznań.
Zadeklarowano, że nie zmieni się cena. "Ta pozostanie na dotychczasowym poziomie i nadal będzie wynosić w zabudowie wielorodzinnej 25 zł od osoby, a jednorodzinnej i szeregowej - 28 zł od osoby. Mieszkańcy, którzy posiadają i zgłosili przydomowy kompostownik, mogą uzyskać obniżkę opłaty o 2 zł miesięcznie" - informują miejscy urzędnicy.
Nie zmienia się podział Poznania na sektory. Przypomnijmy, że jest ich osiem.
"Odbiory odpadów komunalnych będą odbywały się na takich samych zasadach oraz z tą samą częstotliwością, jak dotychczas, zgodnie z harmonogramami przypisanymi do każdej nieruchomości. Jak zostało wspomniane wyżej, zmieni się jedynie sposób dostarczania harmonogramów - będą przesyłane w formie elektronicznej" - dodano.
Wszelkie nieprawidłowości z odbiorem odpadów należy zgłaszać: e-mailowo na adres: [email protected] oraz telefonicznie pod numerem: 61 646 33 44.