Miliony na poprawę "środowiska pracy" wielkopolskich policjantów. Podpisano umowę
Pracujących przy komputerze.
Projekt pn. "Identyfikacja czynników ryzyka związanych z pracą na stanowisku komputerowym i wdrożenie programu naprawczego wśród pracowników cywilnych i mundurowych Policji w województwie wielkopolskim" skierowany jest do pracowników Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, komend miejskich i powiatowych na terenie województwa wielkopolskiego. Wsparciem objętych zostanie 1,5 tys. osób. Umowa na jego dofinansowanie została podpisana w poniedziałek w siedzibie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu. To wspólny projekt Wielkopolskiej Policji, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego oraz Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego Szpitala Klinicznego im. W. Degi UM w Poznaniu.
"Celem projektu jest zidentyfikowanie przez pracowników szpitala szkodliwych czynników powiązanych z pracą policjantów na stanowiskach komputerowych, które mogą mieć negatywny wpływ na stan psychofizyczny. Uzyskane dane pozwolą na wdrożenie programu naprawczego, który m.in. będzie uwzględniał konieczność dostosowania lub wyposażenia stanowisk pracy. W ramach projektu zostanie utworzona e-platforma ERGO umożliwiająca monitorowanie efektów zaleconych wytycznych. Zaplanowano też szkolenia o charakterze profilaktycznym w zakresie ergonomii" - informuje Anna Parzyńska - Paschke, rzeczniczka marszałka.
Projekt będzie realizowany do czerwca 2027 roku. Jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu operacyjnego pn. "Fundusze Europejskie dla Wielkopolski na lata 2021-2027", którego Instytucją Zarządzającą jest Zarząd Województwa Wielkopolskiego. "Jego wartość to ok. 14 mln zł, kwota dofinansowania wynosi ok. 12,6 mln zł (środki z UE: ok 9,8 mln zł, z Budżetu Państwa: ok. 2,8 mln zł)" - dodała rzeczniczka.