Reklama
Reklama

Awaria urządzeń sterowania ruchem na dworcu Poznań Główny. Wiadomo, co mogło być przyczyną

zdjęcie ilustracyjne, archiwum | fot. Maciej Kopiński
zdjęcie ilustracyjne, archiwum | fot. Maciej Kopiński

Wstępne ustalenia wskazują na uderzenie pioruna.

O problemach informowaliśmy od poniedziałku. Wówczas od samego rana po awarii urządzeń sterowania pasażerowie musieli się liczyć z ogromnymi utrudnieniami. Sytuacja zmieniła się nieco dopiero po południu. Jak przekazał Radosław Śledziński z PKP PLK, pociągi jadące przez stację Poznań Główny, po poniedziałkowej usterce urządzeń sterowania ruchem kolejowym, kursują zgodnie z rozkładem jazdy - sytuacja stabilizuje się od wczorajszego popołudnia.

"Stwierdzona w poniedziałek 3 czerwca nad ranem usterka spowodowała zmiany w kursowaniu pociągów w Poznańskim Węźle Kolejowym. Pociągi jeździły, ale występowały opóźnienia. Niektóre połączenia regionalne były odwoływane, część składów kursowała w skróconej relacji. Podróżni otrzymywali informacje o zmianach na stacjach i przystankach oraz w pociągach. Bieżące komunikaty były przekazywane także w aplikacji i na stronie Portal Pasażera" - informuje Śledziński.

Ze względu na usterkę pociągi notowały średnio ok. 41 min. opóźnienia. "Minimalne opóźnienie wyniosło 1 min (pociąg KW relacji Poznań Główny - Wągrowiec), a maksymalne - 462 min (pociąg KW relacji Gniezno - Poznań Główny). Ponadto konieczne było odwołanie 59 pociągów (57 pociągów Kolei Wielkopolskich i 2 pociągi Polregio), skrócenie relacji 12 pociągów (4 PKP Intercity i 8 Kolei Wielkopolskich) i skierowanie okrężną trasą 7 pociągów (3 PKP Intercity i 4 Kolei Wielkopolskich)" - dodaje.

Zapewniono, że powołany w związku z usterką specjalny zespół, złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników czuwa cały czas nad organizacją ruchu.

Szczegółowe przyczyny wczorajszego zdarzenia wyjaśnia komisja. Jak przekazano, wstępne ustalenia wskazują, że usterka urządzeń sterowania ruchem kolejowym wystąpiła po uderzeniu pioruna w element infrastruktury podczas intensywnej burzy z opadami.

"System urządzeń sterowania ruchem kolejowym - zgodnie z obowiązującym przepisami - jest odpowiednio zabezpieczony, także przed skutkami burz. Na budynkach lub szafach zasilających stosowane są uziomy, elementy przepięciowe, separatory i odpowiednie kable, które chronią urządzenia po uderzeniu pioruna. Jednakże w przypadku bezpośredniego trafienia pioruna w dany element infrastruktury nie istnieją zabezpieczenia, które mogłyby zapewnić całkowitą ochronę" - kończy przedstawiciel PKP PLK.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

W tych miejscach może być bardzo niebezpiecznie na drogach!
8℃
1℃
Poziom opadów:
1.9 mm
Wiatr do:
18 km
Stan powietrza
PM2.5
20.10 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro