Reklama

Barka z dźwigiem na Warcie w Poznaniu. Znamy więcej szczegółów

fot. PIM
fot. PIM

Już w środę pisaliśmy o nietypowych odwiedzinach w mieście.

Barka z dźwigiem pojawiła się w Poznaniu na Warcie w związku z budową Mostów Berdychowskich. Jak już podawaliśmy, będzie wykorzystywana do budowy tymczasowych podpór w nurcie rzeki.

TEJ! Zasługujesz na jesienny relaks. Linea Mare***** nad morzem to idealne miejsce na wypoczynek wśród sosnowych lasów. Odkryj spokój i komfort w wyjątkowym otoczeniu.
REKLAMA

- Barka na Warcie to zestaw składający się z trzech jednostek. Największa to ponton o wyporności 200 ton, o długości ponad 40 metrów. Drugim elementem jest tzw. pchacz o mocy silnika 230 koni mechanicznych, długi na ponad 20 metrów. Trzecią jednostką jest żuraw o udźwigu 90 ton. Cały ten zestaw jest potrzebny przy budowie podpór tymczasowych w nurcie rzeki, które to z kolei są konieczne przy montażu elementów konstrukcyjnych mostów. We wtorek na pontonie ustawiony został żuraw i zabezpieczony mocnymi łańcuchami, by w środę można było już ustawić cały zestaw w docelowym miejscu - mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Już we wtorek na Chwaliszewie pojawiło się 16 ogromnych rur o długości 21 metrów. Będą trzonem podpór na czas budowy, a docelowo zostaną zdemontowane i mosty będą się wówczas opierać jedynie na przyczółkach. - W najbliższych dniach powstaną dwie podpory tymczasowe w nurcie Warty, każda wybudowana zostanie z ośmiu długich rur, na których zamontowane zostaną stalowe profile, stanowiące oczep podpór montażowych. W kolejnym kroku wykonawca zajmie się montowaniem stalowych klatek na wysokości odpowiadającej niemal docelowej konstrukcji mostu. Na górze klatek zamontowany zostanie oczep, który posłuży bezpośrednio do oparcia konstrukcji stalowej łuku mostu pieszo-rowerowego - podają Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Na budowie obecnie dużo się dzieje. - Na plac budowy na bieżąco dostarczane są kolejne elementy konstrukcji z Krakowa i Radomska, gdzie prowadzone są próbne montaże, weryfikujące poprawność ich wykonania. Na placu budowy elementy te są montowane i spawane w całość. Do scalania tak dużych konstrukcji wykorzystywane są żurawie o udźwigu 500 i 450 ton, a największe, stalowe części mostów liczą 26 metrów długości. Części konstrukcji łuku i pomostu są zaprojektowane jako przekroje zamknięte. Przypominają wyglądem stalowe skrzynie. Wykonano w nich włazy, do których wchodzą uprawnieni spawacze i łączą konstrukcję od środka. Prace spawalnicze prowadzone są również z poziomu gruntu.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Problemy na Ławicy przez pogodę
9℃
1℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
15.60 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro