Nie tylko darmowe tramwaje, autobusy i taksówki w dniu wyborów!
Są też hulajnogi.
Jak już informowaliśmy, część poznaniaków pod lokal wyborczy w dniu wyborów samorządowych może dojechać darmową taksówką. To osoby powyżej 70. roku życia, bez orzeczonej niepełnosprawności, ale mające trudności w poruszaniu się (w tym także na wózkach). Razem z wyborcą może jechać opiekun. Taką usługę można było zamówić do dziś - dzwoniąc na miejską infolinię. Część poznaniaków pojedzie też za darmo tramwajem i autobusem. Jak już informowaliśmy, to wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat oraz osoby z niepełnosprawnością (wraz z towarzyszącym opiekunem). Ulga, którą w ubiegłym roku przyjęli miejscy radni, obowiązuje tylko w dniu wyborów.
To nie wszystko. Za darmo do lokalu wyborczego można też podjechać hulajnogą. Każdy użytkownik, który skorzysta z kodu "WYBIERAMLIME", otrzyma dwa 10-minutowe, darmowe przejazdy, tak aby móc dojechać i wrócić z lokalu wyborczego. Promocja będzie aktywna przez całą niedzielę, 7 kwietnia. Użytkownicy będą informowani o tej akcji za pośrednictwem powiadomień w aplikacji.
"Chcemy jak najbardziej ułatwić naszej społeczności użytkowników dotarcie do lokali wyborczych. Nowa promocja potwierdza nasze zaangażowanie w propagowanie zeroemisyjnego transportu. Zachęcamy użytkowników do skorzystania z naszego kodu, dzięki temu będą mogli nie tylko spełnić swój obywatelski obowiązek, ale także wybrać ekologiczną formę przemieszczania się" - komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager, Lime Polska.
Wybieram Lime to inicjatywa, która pojawiła się w Stanach Zjednoczonych w 2018 roku i została powtórzona w 2020 roku ze względu na swoją popularność. "Rreakcja użytkowników była entuzjastyczna, a społeczność Lime korzystała z kodów promocyjnych na bezpłatne przejazdy w USA. Od tego czasu inicjatywa Wybieram Lime stała się globalna i została zrealizowana w Kanadzie, Francji, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii. Teraz przyszedł czas na promocję również w Polsce" - informuje Marta Polek odpowiedzialna za PR operatora pojazdów.
Liczba kodów jest ograniczona, z promocji może skorzystać 2,5 tysiąca użytkowników i odbyć 5 tysięcy przejazdów.