Wyceniono medialną wartość kandydatów na prezydenta Poznania. Jaśkowiak nie ma sobie równych
Jest on, a później długo nic.
Instytut Przywództwa przygotował zestawienie, w którym można poznać wycenę medialną kandydatów na prezydenta naszego miasta. Chodzi o wartość tekstów w mediach dotyczących poszczególnych kandydatów. Jak łatwo się zorientować, numerem jeden okazał się aktualny prezydent miasta Jacek Jaśkowiak.
Pod uwagę wzięto okres od 1 stycznia do 21 marca 2024 roku. W tym czasie wartość publikacji dotyczących Jacka Jaśkowiaka osiągnęła 16,5 mln złotych. Na drugim miejscu uplasował się kandydat Zjednoczonej Prawicy Zbigniew Czerwiński, ale wartość publikacji na jego temat to już "tylko" 4,6 mln złotych. Trzecie miejsce należy do Beaty Urbańskiej - 2,3 mln złotych. Dwa kolejne miejsca należą do Przemysława Plewińskiego (2,2 mln zł) oraz Łukasza Garczewskiego (2 mln zł). Jak można policzyć, wartość publikacji na temat Jaśkowiaka przewyższa łączną wartość publikacji na temat wszystkich innych kandydatów.
- Wyniki analizy wskazują, że dotychczasowa działalność polityczna kandydata PO i rola w administracji miasta przekłada się na silną obecność w mediach. Jego aktywność jako obecnego prezydenta Poznania sprawia, że jest on naturalnym celem zainteresowania mediów, które chętnie relacjonują jego działania, inicjatywy i wypowiedzi - mówi Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa.
Według prezesa Instytutu Przywództwa, to kandydaci związani z największymi partiami politycznymi mają tendencję do osiągania wyższej wartości medialnej. Jego zdaniem może to być wynikiem lepszego dostępu do mediów oraz większych możliwości finansowych na prowadzenie kampanii wyborczej.
Najpopularniejsze komentarze