Pociągi pasażerskie wrócą na trasę po 20 latach. Rusza inwestycja za 580 mln złotych!
Właśnie podpisano umowę z wykonawcą.
Chodzi o trasę Kępno - Oleśnica na granicy Wielkopolski i Dolnego Śląska. - Prace obejmą przebudowę 53 km linii i budowę 46 km sieci trakcyjnej. Elektryfikacja linii pozwoli na bardziej ekologiczny transport i minimalizowanie wpływu transportu na środowisko. Pierwsze przejazdy pociągów planowane są w 2026 r. Przewidywany czas przejazdu z Kępna do Oleśnicy to około 36 min - informuje PKP PLK. W roku 2002 średni czas przejazdu trasą wynosił około 60 minut.
- Po zakończeniu prac podróżni wsiądą do pociągów z nowych peronów na stacjach: Bralin, Syców, Jemielna Oleśnicka oraz przystankach: Perzów, Gęsia Górka Stradomia, Poniatowice, Cieśle. Perony będą wyposażone w nowe wiaty i ławki. Zamontowane zostaną gabloty z rozkładami jazdy. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się przewidziano pochylnie i ścieżki naprowadzające. Czytelne oznakowanie usprawni korzystanie z obiektów. Jasne oświetlenie zapewni wygodny dostęp do pociągów po zmroku - wymienia inwestor. Ale to nie koniec.
- Odbudowa mijanek w Jemielnej Oleśnickiej, Sycowie, Bralinie oraz Cieślach pozwoli na sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów i wzrost przepustowości linii - możliwość zapewnienia większej liczby połączeń. Nadzór nad ruchem pociągów będzie prowadzony z nowej nastawni w Kępnie. Bezpieczeństwo zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem. Pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 100 km/h. Na rewitalizowanej linii przebudowanych zostanie 58 przejazdów kolejowo-drogowych. Na 47 przejazdach wyższy poziom bezpieczeństwa zapewnią dodatkowe zabezpieczenia: rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa. Między Kępnem a Oleśnicą przebudowanych i wzmocnionych będzie 5 mostów, m.in. w Kępnie oraz wiadukt w Sycowie.
Całość będzie kosztować prawie 580 mln złotych. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2026 roku.