Masowo skarżą się na płatne parkingi przy marketach
Tylko w ubiegłym roku do Urzędu Ochrony konkurencji i Konsumentów trafiło blisko 400 skarg.
Jak informuje dlahandlu.pl, klienci skarżą się przede wszystkim na wysokie mandaty (opłaty dodatkowe) za brak biletu parkingowego oraz na niejasne zasady reklamacji. W roku 2020 roku do UOKiK dotarło 128 skarg na operatorów przymarketowych parkingów, a w ubiegłym roku było ich już 377, a więc widać wyraźną tendencję wzrostową. Już widać, że w tym roku zgłoszeń także będzie sporo - do początku lutego w urzędzie odnotowano już 55 skarg.
Przypomnijmy, że w ubiegłym roku UOKiK ukarał firmę APCOA za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Chodziło o reklamacje. Na firmę nałożono karę w wysokości 820 tysięcy złotych, ale APCOA odwołała się od decyzji. Przy okazji podawaliśmy, że UOKiK przygląda się działalności innych firm tego typu - m.in. Projekt Parking z Poznania.
Najpopularniejsze komentarze