Po starym peronie nie ma już śladu. Teraz ma być wygodnie i bezpiecznie
Między Jarocinem a Wrześnią pociągi zatrzymują się już przy zmodernizowanym peronie w Radlinie.
Przebudowany peron w Radlinie, niedaleko Jarocina, na wielkopolskim odcinku linii kolejowej Oleśnica - Chojnice (nr 281) zapewnia już lepsze warunki podróży pociągiem - w stronę m.in. Gniezna, Wrześni i Jarocina.
"Zmodernizowany peron (nr 1) jest wyższy, dzięki czemu ułatwia korzystanie z pociągów także osobom mającym trudności z poruszaniem się. Dla pasażerów przygotowano m.in. nowe wiaty i ławki. Bezpieczeństwo zwiększa jasne, ekologiczne oświetlenie LED. Peron ma antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą, wyczuwalną fakturą oraz tzw. liniami ostrzegawczymi. Dobrą orientację w podróży zapewnia czytelne oznakowanie wraz z przeszklonymi gablotami z rozkładami jazdy i przydatnymi komunikatami. Dogodne dojście dla wszystkich podróżnych umożliwia pochylnia prowadząca do pobliskiego przejazdu kolejowo-drogowego" - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.
To nie koniec zmian w tym rejonie. Już zapowiedziano, że po zakończeniu przebudowy pierwszego peronu, w podobnym standardzie wkrótce zmodernizowana zostanie sąsiednia platforma (peron nr 2, od strony miejscowości Mieszków). "Dla zwiększenia bezpieczeństwa peron, znajdujący się teraz pomiędzy dwoma torami, zostanie zdemontowany, a nowy powstanie przy torze prowadzącym w kierunku Jarocina. Prace są ujęte w rozkładzie jazdy i nie wpływają na kursowanie pociągów" - dodaje rzecznik.
Na przebudowę peronów w Radlinie w ramach zadania "Modernizacja peronów na odcinku Jarocin - Żerków na linii kolejowej nr 281" z "Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 - 2025" PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 3,7 mln zł (netto). Prace mają się zakończyć w drugiej połowie bieżącego roku.