PKP inwestuje w Wielkopolsce. Będą nowe urządzenia
Ma być bezpieczniej na kilkudziesięciu przejazdach kolejowo-drogowych w Wielkopolsce
Dla zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzy umowy na wymianę urządzeń przejazdowych w południowej części województwa wielkopolskiego.
Jak przekazano, prace obejmą łącznie 29 skrzyżowań torów z drogami, znajdujących się na liniach kolejowych: Leszno - Zbąszyń (nr 359 - m.in. w okolicy miejscowości Wilkowice) oraz na wielkopolskich odcinkach tras Kluczbork - Poznań (nr 272 - m.in. w okolicy miejscowości Biniew), Ostrów Wielkopolski - Grabowno Wielkie (nr 355 - m.in. w okolicy miejscowości Topola i Tarchały), Łódź Kaliska - Tuplice (nr 14 - m.in. w okolicy miejscowości Biadki i Kobylin), Oleśnica - Chojnice (nr 281 - m.in. w okolicy miejscowości Miłosław i Wolenice ) i Herby Nowe - Oleśnica (nr 181 - m.in. w okolicy Kępna).
"Dotychczasowe urządzenia odpowiedzialne za zabezpieczenie ruchu - sygnalizacje świetlne, rogatki oraz powiązane z nimi niezbędne instalacje techniczne - zostaną zastąpione nowymi na przejazdach kolejowo-drogowych zabezpieczonych sygnalizacją świetlną i rogatkami (kat. A i kat. B) oraz zabezpieczonych sygnalizacją i krzyżami św. Andrzeja (kat. C)" - zapowiada Radosław Śledziński z PKP PLK.
"Wymiana urządzeń przejazdowych zwiększy bezpieczeństwo przejazdów pociągów, umożliwi płynne pokonanie torów przez kierowców, rowerzystów i pieszych oraz na lata zminimalizuje ryzyko wystąpienia ewentualnych usterek. Wraz z wymianą urządzeń przejazdy zyskają tarcze przejazdowe, które informują maszynistów o poprawnym działaniu urządzeń, a w przypadku ewentualnej usterki, umożliwiają wprowadzenie dodatkowych procedur bezpieczeństwa i zmniejszenia prędkości pociągów w obrębie przejazdu" - podkreśla.
Na wymianę urządzeń przejazdowych Spółka przeznaczy ok. 30,2 mln zł przy udziale środków Unii Europejskiej z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Inwestycja będzie sukcesywnie realizowana na poszczególnych przejazdach do początku 2026 roku i zaznaczono, że nie będzie miała wpływu na przejazdy pociągów.