Reklama
Reklama

Biedronka chce 3 milionów złotych odszkodowania od Poznania. O co chodzi?

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Czytelnik
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Czytelnik

O logo.

Jak informuje Radio ZET, w grudniu Trybunał Konstytucyjny wydał wyrok, zgodnie z którym przedsiębiorcy posiadający legalne reklamy na terenie objętym uchwałą krajobrazową i w związku z nią muszący je dostosować do jej wymogów, mogą domagać się odszkodowania od władz miasta. Urząd Miasta Poznania chce, by Biedronka dostosowała swój logotyp do uchwały tak, by popularna biedronka stała się bardziej estetyczna.

Z ustaleń rozgłośni wynika, że sieć Biedronka rozpoczęła walkę z władzami Poznania o 3 mln złotych odszkodowania. Sprawa będzie się toczyć przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym. Przedstawiciel miasta w rozmowie z Radiem ZET przyznał, że nowe sklepy raczej nie wymagają już dostosowań, ale te starsze już tak.

- Poznański magistrat szykuje się do zmiany przepisów, aby nie tracić pieniędzy na odszkodowania. Przedsiębiorcy, którzy działają w mieście, mają czas do sierpnia na dostosowanie swoich reklam do nowych przepisów uchwały krajobrazowej. Jeśli im się nie uda, będą musieli płacić kary - wyjaśnia rozgłośnia.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

4℃
-2℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
11.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro