Reklama
Reklama

Do awarii w Inea doszło przez atak hakerski? Mamy odpowiedź spółki

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Tianyi Ma / unsplash.com
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Tianyi Ma / unsplash.com

We wtorek w godzinach popołudniowych tysiące klientów Inea mierzyło się z brakiem internetu.

W tej sprawie pisało do nas mnóstwo Czytelników, nie tylko z Poznania. Jak informowaliśmy już na epoznan.pl, ostatecznie awarię usunięto. Ale rano dotarła do nas niepokojące informacja od Czytelnika. - Inea miała atak hakerski. Zostały wykradzione dane klientów a w firmie był MON całą noc - napisał.

Ponownie skontaktowaliśmy się z rzeczniczką spółki. - Z przyczyn niezależnych od Inea miała miejsce awaria związana z usługą dostępu do internetu opartego na sieci GPON. Staraliśmy się usunąć usterkę jak najszybciej i po kilku godzinach usługa była dostępna - wyjaśnia Karolina Siudyła, rzeczniczka Inea. Na nasze pytanie o rzekomy atak i kradzież danych klientów odpowiedziała, że "nie był to atak hakerski i nie skradziono żadnych danych. Była to awaria techniczna".

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
4℃
Poziom opadów:
4.8 mm
Wiatr do:
23 km
Stan powietrza
PM2.5
11.50 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro