25 mln złotych kary od UOKiK dla operatora telekomunikacyjnego. Za wprowadzanie klientów w błąd
Karę nałożono na T-Mobile.
Chodzi o reklamę, z której wynikało, że T-Mobile oferuje swoim klientom "1200 GB za darmo przez rok". Kampania reklamowa oferty pre-paid była prowadzona z wykorzystaniem nośników na przystankach komunikacji miejskiej, na ekranach bankomatów, citylightach czy billboardach. Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, operator wprowadzał klientów w błąd.
- Reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. Po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 zł. Jednak ta informacja była napisana małą czcionką na samym dole reklamy - podaje UOKiK. - Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera "haczyków". Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie "ratalnym", w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł - mówi prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.
Szef UOKiK nałożył na T-Mobile ponad 25 milionów złotych kary za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów. - Informacja o decyzji Prezesa Urzędu zostanie opublikowana na stronie internetowej T-Mobile Polska i pojawi się na profilach operatora w mediach społecznościowych. Będzie ona w dwóch wersjach językowych: polskiej, a także ukraińskiej, ponieważ w błąd zostali wprowadzeni również konsumenci posługujący się tym językiem. Decyzja nie jest prawomocna - operator ma możliwość odwołania się do sądu.