Kolejne zmiany w układzie linii komunikacyjnych w Poznaniu jednak później. Kiedy?
Co się zmieni?
Tym razem chodzi o zmiany w układzie linii autobusowych na północy miasta. Początkowo Zarząd Transportu Miejskiego podawał, że zmiany wejdą w życie 1 stycznia, ale zdecydowano, że nastąpi to później - na początku lutego. Powód? - Z uwagi na duży zakres zmian w sieci komunikacyjnej, wynikających z oczekiwanego przez pasażerów jak najszybszego powrotu tramwajów do centrum i na trasę kórnicką przesunięto ten termin na początek lutego - podaje ZTM.
ZTM podkreśla, że zmiany związane z przywróceniem ruchu tramwajowego w centrum i na trasie kórnickiej oraz układu linii autobusowych w centrum były duże, a pasażerowie muszą się do nich przyzwyczaić.
- Przypomnijmy, że Zarząd Transportu Miejskiego dokładnie przeanalizował uwagi i opinie rad osiedli, dotyczące przedstawionego pod koniec maja br. projektu zmian układu linii autobusowych na północy Poznania. Przyjmując cześć zgłoszonych uwag opracowano zmodyfikowany plan zmian, mających na celu m.in. poprawę dostępności komunikacji autobusowej na Strzeszynie oraz zwiększenie liczbę linii łączących zachodnie rejony miasta z trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju i z trasą tramwajową na Naramowice. Jest to tym bardziej pilne, że w zachodnio-północnej części miasta szybko powstają nowe osiedla i coraz więcej mieszkańców z tego rejonu oczekuje poprawy komunikacji. Proponowane zmiany są także ściśle powiązane z nowym układem sieci tramwajowej, którą na północy miasta tworzą obecnie dwie arterie komunikacyjne: wyremontowany po blisko 25 latach intensywnej eksploatacji PST oraz nowa, ciesząca się coraz większą popularnością wśród pasażerów trasa na Naramowice. Dla mieszkańców wschodniej części Winograd i Piątkowa tramwaj jest podstawowym środkiem transportu, a linie autobusowe - bez których jeszcze niedawno trudno było sobie wyobrazić tej rejon miasta - stanowią obecnie komunikację uzupełniającą. Linie autobusowe, które dziś mają alternatywę w postaci wygodniejszego i bardziej pewnego tramwaju można i przesunąć w kierunku zachodnim poprawiając dostępność transportu dla mieszkańców m.in. Golęcina, Podolan czy Strzeszyna.
Szczegóły zmian można zobaczyć TUTAJ.
Najpopularniejsze komentarze