Reklama

Dlaczego warto ćwiczyć w domu? Jaki sprzęt wybrać do domowej siłowni?

Aktywność fizyczna wpływa nie tylko na kondycję i sylwetkę, ale też na zdrowie i dobre samopoczucie. Wiele osób prowadzi siedzący tryb życia, co niekorzystnie wpływa na organizm. Jednak na wyjście na siłownię nie każdy ma czas. Jest rozwiązanie, a mianowicie domowa siłownia. Jaki sprzęt się przyda i jak ćwiczyć, by osiągnąć smukłą sylwetkę?

Komu polecana jest domowa siłownia?

Wyjście na siłownię czy do fitness klubu zazwyczaj zajmuje sporo czasu. Trzeba się przygotować, dojechać na miejsce, a często też wiele sprzętów jest zajętych, a więc odpuszcza się trening lub czeka na swoją kolej. Oczywiście są to też koszty, które trzeba ponieść, dlatego warto rozważyć zrobienie siłowni w domu. Nie trzeba mieć do tego osobnego pokoju, a wystarczy mata do ćwiczeń, hantle lub niewielki atlas i można swobodnie trenować o każdej dowolnej porze. Takie rozwiązanie jest polecane dla osób, które są zabiegane i dla całych rodzin, które wspólnie chcą zadbać o swoją kondycję.

Jak wybrać sprzęt do domowej siłowni?

Siłownia kojarzy się większości osób z masywnymi maszynami, które są drogie i zajmują dużo miejsca. Są jednak sprzęty, które sprawdzą się w domowej siłowni, nie zajmują one dużo miejsca, a dodatkowo można wiele z nich złożyć i schować. Ich cena też jest zachęcająca, a jakość bardzo dobra.

W domowej siłowni przydadzą się zestawy hantli, ale też i można zainwestować w rowerek treningowy lub bieżnię. Polecane są też atlasy i warto pomyśleć o ławeczce do ćwiczeń, na której można wykonywać różnego rodzaju treningi. Najlepiej przejrzeć oferty zestawów do ćwiczeń, które są dostępne w sklepach internetowych i sprawdzić, które z nich najlepiej będą pasować do indywidualnych preferencji.

Jakie ćwiczenia można wykonywać w domu?

Sprzęt do domowej siłowni pozwala na ćwiczenie wszystkich partii mięśni. Można wykonywać trening siłowy, aerobowy lub cardio, a wszystko zależy od efektów, jakie trenujący chce osiągnąć. Nie trzeba wydawać dużych pieniędzy, gdyż wystarczy kilka sprzętów, by móc wyrzeźbić swoje ciało i zrzucić zbędne kilogramy. Najważniejsze jest to, by ćwiczyć regularnie. Co to dokładnie oznacza? Najlepiej jest trenować trzy razy w tygodniu po minimum 30 minut, choć oczywiście każdy powinien dopasować trening do warunków fizycznych i zdrowia.

Ćwiczenia mogą wykonywać osoby w każdym wieku, a dodatkowo w domowej siłowni można także z powodzeniem wspomagać powrót do zdrowia i leczyć kontuzje. Najważniejsze jest to, by dopasować trening do wieku i kondycji i zawsze zaczynać od rozgrzewki, a kończyć na rozciąganiu. Wtedy uniknie się urazów.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

27℃
16℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
6.75 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro