Reklama

Jedna rozmowa kosztowała 40-latka ponad 23 tysiące złotych

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Pexels z Pixabay
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Pexels z Pixabay

Kolejna osoba dała się oszukać.

11 października na numer telefonu mieszkańca Wrześni zadzwonił rzekomy pracownik banku z informacją o nieautoryzowanych transakcjach na jego koncie. Taki przekaz spowodował, że 40-latek nie weryfikując tego, wpadł w sidła oszustów.

"Oczywiście rozmówca przedstawił ewentualność, w której jest opcja zablokowania środków. Niestety wrześnianin wykonując wszystkie polecenia oszusta wygenerował i podał 3 kody BLIK na kwotę 8300 złotych. Merytoryczne przygotowanie rozmówcy oraz fikcyjna znajomość procedur bankowych mających na celu zablokowanie środków, również nie spowodowały, aby pojawiły się jakieś podejrzenia, że pieniądze już nie wrócą do właściciela. To nie był koniec zachłanności oszusta" - relacjonuje mł. asp. Adam Wojciński, oficer prasowy policji we Wrześni.

"W dalszej części rozmowy 40-latek został przekierowany do innego pracownika banku, który poinformował, że jeden z pracowników zajmuje się nielegalną sprzedażą danych klientów. Żeby to zweryfikować mężczyzna miał wypłacić z konta pieniądze i wpłacić je przez wpłatomat wykorzystując podane kody BLIK" - dodaje.

Funkcjonariusze po raz kolejny apelują o rozwagę.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

16℃
6℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
11.88 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro