Paczki w Poznaniu mają być dostarczane rowerami. Powstał pierwszy w Polsce mikrohub przeładunkowy
Chodzi o dostawy na tak zwanej ostatniej mili.
To właśnie Poznań, jako pierwsze miasto w Polsce, zdecydował się na uruchomienie mikrohubu przeładunkowego dla rowerów. To wspólny projekt realizowany przez Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, magistrat oraz firmę GLS Poland.
- Idea mikrohubów przeładunkowych polega na stworzeniu takiego miejsca przeładunkowego w centrum miasta, z którego na rowerach kurierskich przesyłki byłyby rozwożone do odbiorców. Pierwszy w Polsce mikrohub swoim zasięgiem obejmie centrum Poznania, czyli rejon z największą koncentracją zabudowy i ruchem samochodowym - podają pomysłodawcy.
Dzięki mikrohubowi w centrum ma spadać liczba aut dostawczych, a zwiększać się liczba rowerów cargo. Auta będą dostarczać przesyłki do hubu, a stąd odbiorą je rowerzyści na rowerach dostawczych i ruszą do odbiorców. - Mikrohub z definicji jest niewielkich rozmiarów, porównywalnych do garażu czy kontenera. W dalszej perspektywie jest również możliwe rozwinięcie jego funkcjonalności i stworzenie w nim także punktu PUDO, z którego będzie można osobiście nadawać lub odbierać przesyłki.
Rowery cargo w Poznaniu nie są nowością. Od roku jeżdżą takie po Jeżycach i Starym Mieście. Pilotaż programu ma się zakończyć w marcu 2026 roku.
Najpopularniejsze komentarze