Wciąż walczą o linię nr 15. Jest alternatywna propozycja przebiegu linii tramwajowych w Poznaniu
Przygotował ją radny Paweł Sowa.
Na początku października pisaliśmy o proteście mieszkańców, którym nie podoba się pomysł Zarządu Transportu Miejskiego zakładający zmianę trasy linii nr 15. Tramwaje miałyby kursować z osiedla Sobieskiego nie na Junikowo, a na pętlę Unii Lubelskiej. Zdaniem mieszkańców, to odsunięcie poznaniaków z Piątkowa i Winograd od bezpośredniego połączenia tramwajowego z Grunwaldem. Powstała petycja, pod którą podpisało się już około 4500 osób. Podpisać się można TUTAJ.
Autor petycji, Krystian Haraburda, w poniedziałek spotkał się w tej sprawie z zastępcą prezydenta Mariuszem Wiśniewskim oraz szefem ZTM Janem Gosiewskim. Jak wyjaśnił, dyrektor ZTM przedstawił przesłanki, jakimi kierowano się odnośnie zmiany trasy linii nr 15. To zmniejszenie liczby pasażerów na trasie PST po uruchomieniu tramwaju na Naramowice, konieczność wzmocnienia trasy linii nr 16, duża rotacja pasażerów na Kaponierze w tramwajach linii nr 15 i optymalizacja kosztów.
- Brak bezpośredniego połączenia Piątkowa z Grunwaldem ma być zrekompensowany tym, iż wzrośnie częstotliwość tramwajów z których będzie można skorzystać w takiej podróży: na trasie PST będzie można pojechać linią 15 lub 16 na Kaponierę, gdzie na tym samym przystanku będzie można przesiąść się na linię 3 (kierunek Budziszyńska) bądź 13 (kierunek Junikowo). Dodatkowym udogodnieniem dla kibiców byłoby uruchomienie dodatkowej linii tramwajowej na trasie Grunwald - os. Sobieskiego w dniach meczowych na Stadionie Miejskim - tłumaczy Haraburda. - Z uwagą wysłuchałem powyższych argumentów, gdyż jako rodowitemu Poznaniakowi bliska jest mi idea optymalizacji wszelkich kosztów. Jednak po analizie argumentów ZTM oraz potrzeb mieszkańców wyartykułowanych w naszej petycji jestem zdania, że połączenie Piątkowa z Grunwaldem, istniejące od początku PST, jest na tyle ważne dla mieszkańców, iż powinno być zachowane - dodaje.
Nad tematem pochylił się radny miejski Paweł Sowa. - Piętnastka na Junikowo, trójka na Franowo, powrót czwórki, uproszczenie trasy dwójki i siódemki, piątka na Połabskiej oraz kilka innych zmian. Oto propozycja kompromisowa, w której staram się pogodzić ciekawe założenia ZTM z postulatami mieszkańców. Zgłosiłem ją dziś w formie interpelacji do Prezydenta - wyjaśnia. - Mój cel to znalezienie najlepszego możliwego rozwiązania tak, by nowy układ linii tramwajowych w największym stopniu uwzględniał potrzeby pasażerów - dodaje.
Z pełną treścią interpelacji, a tym samym z całą koncepcją zmian, można się zapoznać TUTAJ. Miasto jeszcze nie odniosło się do tego pomysłu.
Najpopularniejsze komentarze