ZTM planuje zmiany w układzie linii tramwajowych. Jest petycja mieszkańców i kilkaset podpisów
Wśród zaproponowanych zmian jest skierowanie linii nr 15 z osiedla Sobieskiego na pętlę Unii Lubelskiej zamiast na Junikowo.
Jak wskazuje nasz Czytelnik Krystian Haraburda, to odsunięcie mieszkańców Piątkowa i Winograd od bezpośredniego połączenia tramwajowego z Grunwaldem. Dlatego przygotował petycję do Zarządu Transportu Miejskiego, którą można podpisywać w internecie.
- Jako mieszkańcy północnej części Poznania stanowczo sprzeciwiamy się proponowanej przez Państwa zmianie trasy tramwaju linii 15! Zaproponowaliście Państwo zmianę trasy linii 15 proponując skierowanie jej z os. Sobieskiego na pętlę Unii Lubelskiej zamiast dotychczasowej trasy na Junikowo. Wobec powyższego pragniemy zauważyć, iż bezpośrednie połączenie tramwajowe Piątkowa oraz Winograd z Grunwaldem jest potrzebne tysiącom mieszkańców tych dzielnic. Codziennie jeździmy linią 15 do pracy oraz szkół. Dotychczasowa trasa dla wielu, zwłaszcza starszych osób, jest wygodnym połączeniem z cmentarzem Junikowskim. Nadto wielu z nas jest też kibicami, którzy 15-stką "od zawsze" dojeżdżają na Stadion Miejski - można przeczytać w petycji.
- Obecnie dwie linie z pętli Sobieskiego skierowane są w kierunku Rataj: 12 i 16. Propozycja skierowania na w tym kierunku trzeciej linii, 15-stki kosztem odcięcia nas od bezpośredniego połączenia tramwajowego z Grunwaldem w naszym odczuciu jest nieracjonalne. Jeśli jest konieczność wzmocnienia na trasie linii 16, jak argumentujecie Państwo, to należy zwyczajnie zwiększyć jej częstotliwość a nie dublować trasę 16-stki linią 15 - w Waszej propozycji trasy obu linii pokrywają się w około 85 procentach - dodaje.
O planowanej zmianie ZTM poinformował pod koniec września. - Z uwagi na fakt, że trasa na Grunwaldzie będzie obsługiwana czterema liniami (1, 6, 13 do Junikowa i 3 do Budziszyńskiej) - które w chwili obecnej w pełni odpowiadają zapotrzebowaniu pasażerskiemu, zmieniony zostanie przebieg linii nr 15. Tramwaj linii numer 15 zostanie skierowany z Osiedla Sobieskiego trasą PST, przez Kaponierę i zrewitalizowane centrum (Święty Marcin i Aleje Marcinkowskiego), a następnie pojedzie Kórnicką i Górnym Tarasem Rataj do pętli Unii Lubelskiej. Tym samym "piętnastka" poważnie wzmocni komunikację w centrum. Jeszcze ważniejszy jest fakt, że na trasie z Os. Lecha do Os. Sobieskiego razem z linią nr 16 będzie zapewniać dużą częstotliwość kursów. Jest to szczególnie istotne dla mieszkańców osiedli ratajskich oraz Winograd i Piątkowa. W celu umożliwienia synchronizacji kursów z "15", linia nr 16 będzie miała skorygowaną trasę w centrum. Tramwaj będzie kursował przez Kaponierę i Św. Marcin (a nie jak przed rozpoczęciem remontów - przez Most Teatralny i Fredry). W minionych latach - z uwagi na bardzo dużą popularność "szesnastki" - występowała konieczność wzmocnień na tej linii. W momencie uruchomienia "piętnastki" na zmienionej trasie i skorygowania trasy "16", zostanie zapewniona duża częstotliwość - można przeczytać w komunikacji ZTM.
Petycję dotychczas podpisano blisko 750 razy. Można ją znaleźć TUTAJ.
Najpopularniejsze komentarze