Kolejny odcinek trasy S11 coraz bliżej! Jest decyzja środowiskowa
To ważny krok na drodze do budowy odcinka Szczecinek - Piła.
- Uzyskaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla S11 pomiędzy Szczecinkiem i Piłą. Decyzja ta zatwierdza przebieg drogi ekspresowej na długości ponad 59 kilometrów, co oznacza, że możemy rozpocząć opracowanie Koncepcji programowej (KP) wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską - wyjaśnia Alina Cieślak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu. - Jest to trzeci spośród siedmiu odcinków S11 w Wielkopolsce, dla których uzyskaliśmy DŚU. Inwestycja realizowana będzie w latach 2026 - 2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku - dodaje.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk właśnie zapowiedział, że wkrótce ogłoszone zostaną przetargi na budowę kolejnych odcinków S11 w naszym regionie.
Jak przebiegać będzie odcinek Szczecinek - Piła? Zacznie się w województwie zachodniopomorskim, przy obwodnicy Szczecinka. - Następnie będzie przebiegać w kierunku południowym, omijając po wschodniej stronie Okonek oraz po zachodniej stronie Podgaje i Jastrowie. Następnie przetnie istniejącą DK22 i linię kolejową nr 405, a na dalszym odcinku będzie przebiegać niemalże równolegle do istniejącej DK11, omijając po zachodniej stronie Płytnicę, Krępsko i Dobrzycę. Połączy się z odcinkami dróg S10 i S11 na węźle Piła Północ. Przewidziano budowę węzła drogowego Podgaje łączącego istniejącą DK11 i DK22 oraz drogę powiatową nr 1012P. Kolejny węzeł, Jastrowie, umożliwi połączenie komunikacyjne z DK22 łączącą Jastrowie i Szwecję. Po obu stronach planowanej drogi zaplanowaliśmy budowę miejsc obsługi podróżnych (MOP). Przetarg na wybór wykonawcy w systemie Projektuj i buduj będzie możliwy dopiero po przygotowaniu Koncepcji programowej i uzyskaniu finansowania na trasę. Umowa ma być podpisana w czwartym kwartale 2025 roku.
Cała projektowana trasa S11 w Wielkopolsce ma mieć 280 kilometrów. Jest podzielona na odcinki: Szczecinek - Piła o długości około 59 km, Piła - Ujście o długości około 20 km, Ujście - Oborniki o długości około 43 km, Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km, Kórnik - Jarocin o długości około 43 km, Jarocin - Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km, Ostrów Wielkopolski - Kępno o długości około 30 km. - Dla dwóch odcinków tj. Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik i Ostrów - Kępno rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od DŚU. Dla odcinków Ujście - Oborniki, Kórnik - Jarocin, Jarocin - Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU. Dla odcinka Piła - Ujście planujemy złożyć wniosek o DŚU w III kwartale br. Wkrótce ogłosimy przetarg na dobudowę II jezdni na obwodnicy Kępna, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów oraz zaprojektowanie i budowę S11 na odcinku Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Ponadto, w przyszłym roku planujemy ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 tj. Ostrów Wielkopolski - Kępno.
Najpopularniejsze komentarze