Reklama
Reklama

Budowanie strategicznej wizji sukcesu w Executive Search - jak znaleźć i zatrzymać najlepszych liderów?

Efektywne przywództwo to podstawa sukcesu firmy. Znalezienie i zatrzymanie najlepszych liderów to jednak duże wyzwanie - zwłaszcza dziś, gdy wymagania wobec pracodawców są szczególnie wysokie. W jaki sposób dotrzeć do kandydatów o odpowiednich kompetencjach, którzy potrafią skutecznie zarządzać zespołem? Sprawdź, jak wykorzystać Executive Search w procesie rekrutacji na stanowiska kierownicze.

Executive Search w 7 krokach

1. Stworzenie profilu stanowiskowego

Określ, jakie cechy i umiejętności powinien posiadać kandydat, mając na uwadze branżę, w której działa firma, jej cele i wartości. Dzięki temu znajdziesz lidera, który idealnie wpasuje się w kulturę organizacyjną firmy. Stwórz szczegółowy opis stanowiska, określając: zakres obowiązków potencjalnego kandydata, oczekiwane doświadczenie zawodowe, wykształcenie, dodatkowe umiejętności oraz pożądane kompetencje miękkie. Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/dla-klienta/executive-search

2. Analiza rynku i identyfikacja kandydatów

Sprawdź, jakie oczekiwania finansowe mają osoby pracujące na oferowanym przez Ciebie stanowisku. Dowiedz się, jak wygląda oferta konkurencji. Wytypuj nazwiska osób, które najlepiej spełniają kryteria.

3. Wstępne rozmowy

Przedstaw wstępną, spersonalizowaną propozycję zatrudnienia. Zaproś kandydatów na dodatkowe spotkania weryfikujące kompetencje.

4. Badanie kompetencji

Upewnij się, że wybrane osoby mają oczekiwane kompetencje - zarówno twarde, jak i miękkie. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na weryfikację umiejętności są sesje Assessment Center. Dzięki zadaniom symulacyjnym (indywidualnym i grupowym) oraz testom kompetencji można zbadać każdą cechę, kluczową dla przyszłego lidera.

5. Przeprowadzanie wywiadów biograficznych i badanie referencji

Jednym z najważniejszych elementów rekrutacji kadry zarządzającej są wywiady biograficzne i badania referencji. Pozyskaj informacje o kandydacie od poprzednich pracodawców. Dzięki temu jeszcze lepiej poznasz styl pracy osoby, którą planujesz zatrudnić.

6. Negocjacje

To moment na uzgodnienie ostatecznych warunków zatrudnienia, w tym także wysokości wynagrodzenia i premii za wyniki.

7. Wybór kandydata

Jeśli kandydat wypadł pomyślnie w testach kompetencyjnych i akceptuje podane przez firmę warunki zatrudnienia, dochodzi do podpisania umowy.

Komu powierzyć poszukiwanie wysokiej klasy menedżerów?

Jeśli dysponujesz wystarczającymi zasobami wewnętrznymi, możesz przeprowadzić proces pozyskania lidera na własną rękę. Pamiętaj jednak, że rekrutacja kadry zarządzającej to zadanie dla osób, które mają doświadczenie w headhuntingu i znają zasady biznesowego savoir-vivre'u, które umożliwiają prowadzenie skutecznych rozmów z wysokiej klasy menedżerami. Jeśli chcesz mieć pewność, że proces zakończy się sukcesem, możesz skorzystać z usług profesjonalnej firmy zewnętrznej, która dysponuje szeroką bazą kontaktów biznesowych i specjalizuje się w pozyskiwaniu kandydatów pasywnych, czyli takich, którzy nie poszukują aktywnie zatrudnienia, ale są otwarci na nowe, ciekawe propozycje.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

19℃
5℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
5.73 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro