W Wielkopolsce powstaną kolejne odcinki trasy S11. Trzy pierwsze przetargi jeszcze w tym roku
Przynajmniej tak wynika z zapowiedzi posła PiS z Poznania.
W poniedziałek Bartłomiej Wróblewski z PiS poinformował, że jeszcze w tym roku ogłoszone zostaną trzy przetargi na budowę trasy S11 w Wielkopolsce. Chodzi o odcinki Oborniki - Poznań (z obwodnicą Obornik), Ostrów - Kępno oraz Kępno - Olesno (województwo opolskie).- Łącznie ponad 100 km, koszt 4,5 mld zł - informuje poseł. - Zaczynamy od odcinka, który jest najważniejszy dla aglomeracji poznańskiej, czyli Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Planowanych jest na nim 17 obiektów inżynieryjnych, dwa węzły: Oborniki i Chludowo - dodaje.
Decyzję środowiskową dla odcinka Poznań - Oborniki wydano wiosną ubiegłego roku. - Obwodnicę Obornik przewidzieliśmy po wschodniej stronie miejscowości z ominięciem zabudowy mieszkalnej. Początek trasy znajduje się w okolicy miejscowości Parkowo przy istniejącej drodze krajowej nr 11. Niespełna 100 metrów dalej planowana S11 przejdzie wiaduktem nad linią kolejową nr 354 relacji Poznań Główny - Piła Główna. Dalej droga będzie przebiegać po północno-wschodniej stronie miejscowości Rożnowo, a następnie po wschodniej stronie miejscowości Kowanowo. Na przecięciu projektowanej S11 z drogą wojewódzką nr 187 łączącą Pniewy z Murowaną Gośliną przewidziano węzeł drogowy Oborniki. Droga ekspresowa przejdzie nad Wartą mostem po zachodniej stronie miejscowości Gołaszyn. Po przekroczeniu doliny Warty po obu stronach drogi ekspresowej planowane są Miejsca Obsługi Podróżnych (kat. II i III). Na przecięciu z istniejącą drogą krajową nr 11 przewidziano węzeł drogowy Chludowo umożliwiający zapewnienie połączenia komunikacyjnego z planowaną drogą ekspresową S11. Następnie trasa będzie przebiegać po zachodniej stronie miejscowości Chludowo pomiędzy linią kolejową nr 354 i istniejącą drogą krajową nr 11, omijając Zakład Gospodarki Komunalnej Suchy Las. Projektowany przebieg łączy się przez węzeł Poznań Północ z istniejącym odcinkiem drogi ekspresowej S11 - wyjaśniał wówczas Marcin Kucharczak z poznańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Koszt budowy tego odcinka szacuje się na 1,5 mld złotych. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, inwestycja mogłaby ruszyć pod koniec przyszłego roku, a trasa miałaby być gotowa 3 lata później.
Najpopularniejsze komentarze