Niebawem otworzą kładkę pieszo-rowerową nad Wartą pod Poznaniem. "Z tarasami widokowymi na wysokości 25 metrów!"
Połączy ona Owińska z Poznaniem na wysokości Radojewa, w miejscu gdzie istniała historyczna przeprawa promowa.
Jeszcze w te wakacje będzie można korzystać z nowo budowanej kładki pieszo-rowerowej nad Wartą. "Ta inwestycja ma duże znaczenie dla rozwoju komunikacji niskoemisyjnej w regionie. Dzięki większej dostępności i mobilności mieszkańców oraz wzrostowi transportu rowerowego w codziennych podróżach, przyczyni się do obniżenia emisji zanieczyszczeń atmosferycznych nie tylko w gminie Czerwonak, ale także w całym Miejskim Obszarze Funkcjonalnym Poznania"- przypominają urzędnicy z Gminy Czerwonak. "Kładka będzie również prawdziwą atrakcją turystyczną z tarasami widokowymi na wysokości 25 metrów! Będzie to idealne miejsce do podziwiania rzecznego krajobrazu i panoramy okolicy z niepowtarzalnej perspektywy" - dodają.
Kładka przez Wartę powstaje na wysokości zespołu poklasztornego cysterek w Owińskach. Po drugiej stronie rzeki zejście usytuowano na pograniczu Poznania i Suchego Lasu. Most połączy więc aż trzy gminy. Od XIII wieku do lat 40. ubiegłego stulecia funkcjonowała w tym miejscu przeprawa promowa, która łączyła Radojewo z Owińskami.
"Po stronie gminy Czerwonak kładka stanie się "bramą" do Puszczy Zielonki i jej sąsiednich atrakcji: kąpieliska Akwen Tropicana, malowniczych zbiorników pożwirowych, unikatowego Parku Orientacji Przestrzennej i Biblioteki Zapachów oraz do zabudowań pocysterskich. Z zejścia po stronie Owińsk do wieży na Dziewiczej Górze będzie około 6 kilometrów. Kładka będzie naturalnym przedłużeniem Nadwarciańskiego Szlaku Rowerowego na zachodnim brzegu Warty i szlaków rowerowych po stronie wschodniej (np. Cysterski Szlak Rowerowy, Szlak Kościołów Drewnianych)" - zapowiadali przedstawiciele poznańskiego magistratu.
Na zachodnim brzegu będzie można dojechać lub dojść od strony Radojewa ul. Piołunową lub przedłużeniem ul. Nadwarciańskiej jadąc z Naramowic. Z końcowego przystanku tramwajowego przy ul. Błażeja do wejścia na kładkę jest ok. 7 kilometrów, natomiast z pętli Radojewo to tylko 2 km.
Jak podkreślono, część mostowa składa się z trzech przęseł o konstrukcji podwieszonej z betonowym mostem o długości 133,7 m. Wraz z wjazdami po obu brzegach będzie miała ok. 200 metrów. Będzie ona na tyle szeroka, że umożliwi jednoczesne korzystanie przez pieszych i rowerzystów.
Realizacja o wartości 27 mln zł jest jednym z przykładów współpracy metropolitalnej Gminy Czerwonak z Miastem Poznań, Powiatem Poznańskim i gminą Suchy Las. "Przedsięwzięcie jest dofinansowane przez Unię Europejską w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 - 2020. Miasto Poznań przeznaczyło na inwestycję 5 mln złotych z budżetu oraz 6 mln pochodzących z dodatkowego wsparcia zewnętrznego" - informowali miejscy urzędnicy.
Oficjalne otwarcie kładki planowane jest na koniec lipca.
Najpopularniejsze komentarze