MPK odpowiada na skargi pasażerów na temperaturę w pojazdach. "Odczucia pasażerów są subiektywne"
Przewoźnik przyznaje, że latem każdego roku dostaje sporo skarg od pasażerów związanych z rzekomo niedziałającą klimatyzacją w autobusach i tramwajach.
I do naszej redakcji dotarły już pierwsze w tym sezonie skargi na upały panujące w pojazdach MPK Poznań. Jak to jest z tą klimatyzacją? Przewoźnik postanowił to wyjaśnić. - Klimatyzacja w pojazdach komunikacji miejskiej MPK Poznań uruchamia się automatycznie, gdy spełnione są określone warunki temperaturowe zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Aby zadziałała, muszą być spełnione dwa warunki jednocześnie - określone poziomy temperatury otoczenia i wewnątrz pojazdu, które są monitorowane przez zespół czujników - podkreśla Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.
Co istotne, klimatyzacja w przestrzeni pasażerskiej działa automatycznie i nie ma możliwości regulowania siły nadmuchu. - Odczucia pasażerów związane z nadmuchem są subiektywne i zależą od indywidualnego odczuwania komfortu termicznego. Warto zauważyć, że wydajność klimatyzacji w pojazdach komunikacji miejskiej różni się w porównaniu do pojazdów osobowych czy autobusów turystycznych. Częste otwieranie drzwi na przystankach powoduje intensywną wymianę powietrza, co wpływa na odczuwalną wydajność klimatyzacji - dodaje.
Równocześnie MPK zapewnia, że jeśli w pojeździe stwierdzona jest usterka klimatyzacji, kierowany jest on do warsztatu w celu naprawy. - W taborze poznańskiego MPK 100% autobusów jest wyposażonych w klimatyzację całopojazdową, a w taborze tramwajowym prawie 60% pojazdów. Wszystkie nowo zamawiane pojazdy standardowo są wyposażane w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. W okresie letnim wszystkie "grzejące" tramwaje 105Na przebywają na wakacjach na terenie zajezdni Głogowska - kończy.
Najpopularniejsze komentarze