Reklama
Reklama

Przestraszyła się i złożyła wniosek o kredyt. Po 15 minutach mieli go... anulować

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Pexels z Pixabay
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Pexels z Pixabay

Kolejna osoba straciła pieniądze.

Do mieszkanki Kalisza zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku, w którym kobieta miała założone konto. Dzwoniący poinformował 40-latkę, że na jej rachunku bankowym złożono wniosek kredytowy, który został pozytywnie zaopiniowany. Kiedy kobieta poinformowała, że takiego wniosku nie składała, fikcyjny pracownik banku powiedział, że może ten wniosek wycofać, logując się do swojej bankowości internetowej i składając swój wniosek o kredyt. Kobieta nie podejrzewała, że rozmawia z oszustem i wykonywała wszystkie jego polecenia.

"Po złożeniu wniosku i przyznaniu kredytu 40-latka pojechała do banku, aby wypłacić pieniądze. Oszuści cały czas byli w kontakcie telefonicznym z kaliszanką i instruowali ją, by nie rozmawiała z pracownikami banku. Ze względu na ograniczenia nie mogła wypłacić całej sumy zaciągniętego kredytu. Ostatecznie wypłaciła blisko połowę" - relacjonuje podkom. Anna Jaworska-Wojnicz, oficer prasowy policji w Kaliszu.

"Zgodnie z poleceniami oszusta, wszystkie wypłacone pieniądze kobieta wpłaciła przy użyciu kodów blik we wpłatomacie. Na koniec rozmowy kobieta została poinformowana, że pracownicy banku skontaktują się z nią w ciągu 15 min. celem potwierdzenia anulowania kredytu" - dodaje.

Kiedy kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa poinformowała o całej sytuacji policję.

Funkcjonariusze nieustanie apelują, by bardziej uważać i nie udostępniać obcym osobom swoich danych.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

7℃
0℃
Poziom opadów:
3.3 mm
Wiatr do:
25 km
Stan powietrza
PM2.5
13.97 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro