Koniec dużych inwestycji tramwajowych w Poznaniu, skromne plany na najbliższą przyszłość
Co konkretnie będzie się działo w mieście pod względem inwestycji tramwajowych?
Jak ustalił branżowy portal transport-publiczny.pl, najbliższe lata w naszym mieście upłyną pod znakiem tylko dwóch większych inwestycji tramwajowych. Chodzi o priorytetową trasę tramwajową w ulicy Ratajczaka oraz o drugi odcinek trasy na Naramowice pomiędzy Wilczakiem i Małymi Garbarami. Miasto już wie, że szanse na budowę trasy na osiedle Kopernika są w najbliższym czasie niemal zerowe. Powód? Brak pieniędzy na wkład własny miasta ze względu na coraz mniejsze dochody samorządu i coraz wyższe materiały budowlane.
Jeśli chodzi o bardziej odległe plany, dyrektor ZTM Jan Gosiewski w rozmowie z branżowym portalem przyznaje, że jego zdaniem kluczowe będzie doprowadzenie tramwaju na Dębinę. Równie istotne będzie doprowadzenie tramwaju do stacji Poznań Wschód - w tym przypadku miasto chce uzyskać decyzję środowiskową, by w przypadku pojawienia się pieniędzy móc jak najszybciej ruszać z inwestycją. Bardzo odległa jest też budowa trzeciego i czwartego odcinka trasy na Naramowice.
Najpopularniejsze komentarze