Podróżni w Wielkopolsce zyskali nowe perony. "Ułatwią podróże i zwiększą atrakcyjność kolei"

Przygotowano m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie.
Nowe perony w Kępnie i Słupi (linia kolejowa Kluczbork - Poznań, nr 272) zapewniają już dogodniejszy dostęp do kolei dla wszystkich podróżnych, także osób mających trudności z poruszaniem się.
"Nowe perony w Kępnie i Słupi, na południu województwa wielkopolskiego, ułatwią podróże i zwiększą atrakcyjność kolei. W ten sposób zachęcamy Polaków do korzystania z transportu kolejowego: transportu bezpiecznego i komfortowego" - powiedział Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.
"Sukcesywnie realizowane inwestycje ułatwiają podróże w większych i mniejszych miejscowościach, także w Wielkopolsce. Nowe perony, przebudowane z myślą o potrzebach wszystkich podróżnych, zapewniają dogodne podróże w Kępnie i Słupi oraz wygodniejsze codzienne dojazdy koleją do pracy czy szkoły" - powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W Kępnie, dla lepszej obsługi podróżnych, do przebudowanego wcześniej peronu na górnym poziomie dwupoziomowej stacji doszedł kolejny - od strony budynku dworca. "Wyższa platforma ułatwia wsiadanie do pociągów. Dla osób niewidomych przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą oraz specjalne nakładki w języku Braille'a. Oczekiwane warunki zapewniają m.in. nowe wiaty, ławki, oznakowanie i oświetlenie LED. W nawiązaniu do historycznego charakteru dworca, przy budynku ułożono granitowe płyty. Sprawne przejazdy pociągów zapewnia wzmocniona skarpa oraz nowy tor i wyregulowana sieć trakcyjna" - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK. Na inwestycję w Kępnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ok. 17 mln zł.
W Słupi nowy, wyższy peron (nr 2) zapewnia taki sam standard, jak zmodernizowana wcześniej, sąsiednia platforma. Dla pasażerów są wiaty, ławki, oświetlenie LED, oznakowanie oraz gabloty z rozkładem jazdy i komunikatami przydatnymi w podróży. "Przygotowano antypoślizgową nawierzchnię. Dla osób niewidomych pomocne są ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. Bezpieczeństwo zwiększa przebudowany przejazd kolejowo-drogowy w okolicy peronów: dla sprawnych przejazdów poszerzono jezdnię, ułożono nową, równą nawierzchnię, a piesi zyskali nowe chodniki - dojście do nowego peronu zostało oznakowane i zabezpieczone barierkami. Płynne przejazdy pociągów umożliwiają wymienione podkłady oraz wyregulowany tor i sieć trakcyjna w obrębie przebudowanego peronu" - dodaje Śledziński. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały prace w Słupi za ok. 4 mln zł.
Przebudowa peronów w Kępnie i Słupi to część ogólnopolskiego projektu "Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV - infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007 - 2013".