45 tysięcy pobrań aplikacji PEKA od początku stycznia. Kiedy kolejne nowości?

Już 45 tysięcy użytkowników komunikacji miejskiej zdecydowało się na pobranie na smartfon aplikacji PEKA. Wśród podstawowych funkcji są zakup, przedłużenie biletu okresowego, a także doładowanie tPortmonetki. - Przy okazji wcześniejszych aktualizacji aplikacji wprowadzono zasadę braku ograniczenia czasowego dotyczącego logowania i wylogowania w ramach tej samej zainstalowanej aplikacji. Po przeinstalowaniu aplikacji na tym samym lub innym urządzeniu, logowanie możliwe jest nie częściej niż 1 raz na 24 godziny. Rozwiązanie to ma na celu zabezpieczenie możliwości okazywania biletu okresowego podczas kontroli przez osoby posiadające zakupiony bilet - zaznacza Zarząd Transportu Miejskiego.
- Dzięki modernizacji systemu PEKA, który jest teraz bardziej intuicyjny dużo wygodniejsze stało się zwłaszcza korzystanie z biletów okresowych. Obecnie, po pobraniu Aplikacji PEKA, karta jest nam potrzebna w momencie kiedy będziemy chcieli korzystać z tPortmonetki, zakupu biletu w biletomacie lub parkingu Park & Ride. Nowy klient, który rozpocznie przygodę z PEKĄ poprzez aplikację, będzie mógł w każdej chwili zamówić kartę - mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
ZTM planuje, by docelowo aplikacja PEKA umożliwiała korzystanie z tPortmonetki przez powiązanie płatności z kartami zbliżeniowymi. Wtedy pasażerowie nie musieliby transferować środków. Taki proces wymaga jednak sporych zmian w systemie. - To perspektywa około 5 lat, obejmująca także konieczność wymiany czytników PEKA w pojazdach, co będzie się wiązało z koniecznością pozyskania dużych środków finansowych - zaznacza ZTM.
Najpopularniejsze komentarze