Reklama

Nie tylko parkingi APCOA pod lupą UOKiK. Sprawdzają, czy naruszają zbiorowe interesy klientów

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Czytelnik
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Czytelnik

Pod koniec grudnia na spółkę APCOA nałożono karę w wysokości ponad 820 tysięcy złotych.

O karze dla APCOA pisaliśmy już na epoznan.pl. Prezes UOKiK uznał, że firma stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Po pierwsze, zwrócono uwagę, że na stronie internetowej APCOA pojawiła się informacja o możliwości złożenia reklamacji dotyczącej "Wezwania do wniesienia opłaty dodatkowej" tylko dwoma kanałami - wypełniając formularz internetowy lub listownie. Po drugie, w pismach zawierających odmowę uwzględnienia reklamacji podano nieprawdziwą informację, iż w sytuacji nieuiszczenia opłaty parkingowej w terminie, konsument m.in. zostanie dodatkowo obciążony kosztem pozyskania danych właściciela pojazdu. Po trzecie, na stronie internetowej firmy podano, że reklamacje są rozpatrywane "w miarę możliwości w terminie do 30 dni", a termin może ulec wydłużeniu w przypadku dużej liczby zgłoszeń. Za wszystkie naruszenia zbiorowych interesów klientów na APCOA Parking Polska nałożono kary w łącznej wysokości ponad 820 tysięcy złotych.

Siedem dni niezapomnianych muzycznych wrażeń? To musi być CZAS NA TEATR! Pobierz aplikację już teraz i odkryj szczegółowy program: spektakle, koncerty, spotkania i wiele więcej!
REKLAMA

Teraz okazuje się, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się działalności także innych firm zarządzających parkingami na terenie całego kraju. - Wezwania miękkie do zmiany praktyk i postanowień mogących naruszać zbiorowe interesy konsumentów otrzymały spółki ATPark z Jaworza oraz Europark z Warszawy, działające na terenie całego kraju. Obaj przedsiębiorcy ograniczają sposoby składania reklamacji oraz przekazują informacje o konieczności poniesienia dodatkowych kosztów w związku z nieuiszczeniem żądanych opłat - podaje urząd.

Mamy stanowisko APCOA w sprawie kary od UOKiK: Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest nieprawomocna, złożyliśmy od niej odwołanie kierując sprawę na drogę postępowania sądowego. Podobnie nie jest wymagalna naliczona kara. UOKiK prowadził postępowanie od października 2021 r. Badając szereg aspektów działalności APCOA, organ nie zdecydował się na postawienie zarzutów w zakresie sposobu organizacji parkingów, zasad ich działania, w tym naliczania opłat dodatkowych czy też oznakowania, a także sposobu rozstrzygania konkretnych spraw konsumentów. Prezes UOKiK przyznał w uzasadnieniu decyzji, że zakwestionowane ostatecznie w decyzji działania APCOA nie były umyślne. Uważamy też, że w wyniku stosowanych praktyk konsumenci nie ponieśli szkody. Naszą działalność opieramy na uczciwych relacjach z klientami i dążymy do udoskonalania wysokich standardów prowadzonej przez nas działalności.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Może być bardzo niebezpiecznie. Jest ostrzeżenie IMGW również dla Poznania!
2℃
-3℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
19.30 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro