Pociągi Warszawa - Poznań po 6 latach modernizacji za 2 miliardy będą pokonywać trasę w takim samym czasie, co przed inwestycją
Prace ruszyły w 2017 roku i miały trwać 2,5 roku, ale trwają do dziś.
Sprawie przygląda się branżowy rynek-kolejowy.pl. Okazuje się, że poseł Adam Szłapka zapytał w interpelacji o to, kiedy zakończą się opóźnione prace na trasie kolejowej E20, a więc Poznań - Warszawa. Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel odpowiedział, że większość prac już wykonano, a wykonawca musi jeszcze ukończyć prace na LCS Kutno. Całość, na odcinku od Sochaczewa do Swarzędza, ma się zakończyć do końca bieżącego roku.
Jak długo jedzie się obecnie z Poznania do Warszawy pociągiem? Zaledwie kilka pociągów pokonuje ten dystans w mniej niż 3 godziny. Sytuacja ma się zmienić w czerwcu, przy okazji korekty rozkładu jazdy. Wówczas najszybszy pociąg pokona dystans między miastami w 2 godziny i 32 minuty. Po zakończeniu całej inwestycji, a więc pod koniec roku, pociągi ekspresowe mają jechać pomiędzy Poznaniem i Warszawa 2 godziny i 24 minuty.
Jak przypomina rynek-kolejowy.pl, w 2016 roku najszybszy pociąg między Poznaniem i Warszawą jechał w 2 godziny i 25 minut. - Między Warszawą Zachodnią a Poznaniem Głównym kursował on jednak bez zatrzymania. Gdyby zatrzymywał się po drodze w Kutnie i Koninie, kursowałby w 2 godziny i 30 minut. Prawdopodobny zysk czasowy dla pociągów, po zakończeniu prac trwających 6 lat, to więc około 6 minut - dodaje portal.
Warto zauważyć, że gigantyczna inwestycja, która z 2,5 roku przedłużyła się do 6 lat, pochłonie w sumie 2,3 miliarda złotych. Wiceminister infrastruktury w odpowiedzi podkreślił, że pociągi być może za jakiś czas pojadą szybciej. Na trasie trwają bowiem prace na innych odcinkach - Łowicz - Ożarów Mazowiecki oraz na stacji Warszawa Zachodnia. Gdy wszystkie się zakończą, jest szansa na przyspieszenie. Dodał też, że głównym celem inwestycji była poprawa przepustowości i remont peronów, a nie skrócenie czasu przejazdu pociągów.
Najpopularniejsze komentarze