Reklama

Przebudowa kolejowej obwodnicy Poznania coraz bliżej? Otwarto oferty w przetargu

fot. Maszyniarz / YouTube
fot. Maszyniarz / YouTube

Najtańsza opiewa na prawie 1,5 miliarda złotych.

O tym, że oferta Torpolu z Poznania jest najtańszą poinformowała sama firma. Jak podał Torpol, jego oferta opiewa na 1,46 mld złotych brutto, a inwestor - PKP PLK - chce przeznaczyć na ten cel 2,11 mld złotych. Jeśli nie pojawią się więc komplikacje formalne, powinno dojść do podpisania umowy pomiędzy inwestorem i wykonawcą.

Tańsze przejazdy komunikacją miejską? Niższe stawki w strefie płatnego parkowania? Bilety na basen za 1 zł, a do teatrów - za 5 zł? Rozlicz się w Poznaniu i zyskaj więcej korzyści!
REKLAMA

Przypomnijmy, że był to drugi przetarg na przebudowę kolejowej obwodnicy Poznania. Ten sprzed roku trzeba było unieważnić, bo oferty, jakie wpłynęły do kolejarzy, znacznie przekraczały założony budżet. A dodatkowo PKP PLK nie dostali dofinansowania w ramach instrumentu "Łącząc Europę" - CEF2.

Wiadomo, że prace mają trwać maksymalnie 43 miesiące, a więc blisko 4 lata. Główne założenie jest takie, by umożliwić pociągom pasażerskim poruszanie się po obwodnicy kolejowej miasta, po której dziś kursują tylko pociągi towarowe. - Projekt obejmuje budowę łącznicy Poznań Strzeszyn - Poznań Piątkowo, co usprawni podróże w poznańskim węźle kolejowym. Planowana jest kompleksowa modernizacja łącznie ponad 70 km m.in. torów i sieci trakcyjnej. Umożliwi to przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100-120 km/h - podali przed rokiem kolejarze.

W ramach tej inwestycji ma się pojawić 7 nowych przystanków: Poznań Suchy Las, Poznań Piątkowo, Poznań Naramowice, Poznań Koziegłowy, Poznań Zieliniec, Poznań Kobylepole, Poznań Franowo oraz planowana jest przebudowa przystanku Swarzędz Nowa Wieś.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

19℃
4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
9.90 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro