Przebudowa kolejowej obwodnicy Poznania coraz bliżej? Otwarto oferty w przetargu
Najtańsza opiewa na prawie 1,5 miliarda złotych.
O tym, że oferta Torpolu z Poznania jest najtańszą poinformowała sama firma. Jak podał Torpol, jego oferta opiewa na 1,46 mld złotych brutto, a inwestor - PKP PLK - chce przeznaczyć na ten cel 2,11 mld złotych. Jeśli nie pojawią się więc komplikacje formalne, powinno dojść do podpisania umowy pomiędzy inwestorem i wykonawcą.
Przypomnijmy, że był to drugi przetarg na przebudowę kolejowej obwodnicy Poznania. Ten sprzed roku trzeba było unieważnić, bo oferty, jakie wpłynęły do kolejarzy, znacznie przekraczały założony budżet. A dodatkowo PKP PLK nie dostali dofinansowania w ramach instrumentu "Łącząc Europę" - CEF2.
Wiadomo, że prace mają trwać maksymalnie 43 miesiące, a więc blisko 4 lata. Główne założenie jest takie, by umożliwić pociągom pasażerskim poruszanie się po obwodnicy kolejowej miasta, po której dziś kursują tylko pociągi towarowe. - Projekt obejmuje budowę łącznicy Poznań Strzeszyn - Poznań Piątkowo, co usprawni podróże w poznańskim węźle kolejowym. Planowana jest kompleksowa modernizacja łącznie ponad 70 km m.in. torów i sieci trakcyjnej. Umożliwi to przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 100-120 km/h - podali przed rokiem kolejarze.
W ramach tej inwestycji ma się pojawić 7 nowych przystanków: Poznań Suchy Las, Poznań Piątkowo, Poznań Naramowice, Poznań Koziegłowy, Poznań Zieliniec, Poznań Kobylepole, Poznań Franowo oraz planowana jest przebudowa przystanku Swarzędz Nowa Wieś.
Najpopularniejsze komentarze